بیانیه مهم علماء اهل سنت پاکستان برعلیه تکفیری ها

علماء اهل سنت پاکستان میگویند: تکفیری ها دشمن بیرحم و درنده ی دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.

علماء اهل سنت پاکستان میگویند: تکفیری ها دشمن بیرحم و درنده ی دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت خبری سچ تایمز از اسلام آباد؛ علماء اهل سنت پاکستان در کنفرانس فتنه تکفیر و شهدای اهل­سنت پاکستان که به همت جماعت اهل حرم پاکستان برگزار گردید، طی بیانیه مهمی اقدامات جریان های تکفیری و وهابی را به شدت محکوم کردند.

در این کنفرانس نزدیک به ۴۰ نفر از علماء و بزرگان اسلامی کشور پاکستان شرکت کردند و به ایراد سخنرانی در موضوع فتنه و خطر جریان های تکفیری ، فراگیر شدن اقدامات خطرناک آنان در کشورهای اسلامی و ریشه های تفکر تکفیری پرداختند.

مفتی گلزار احمد نعیمی از علماء برجسته اهل سنت پاکستان در این کنفرانس گفت: ما طبق سنت اسلامی این کنفرانس را برگزار کردیم تا به جهان نشان دهیم که دشمن واقعی اسلام تکفیری­ها هستند، کسانیکه دیگران را کافر می­دانند در حالیکه پیامبر (ص) فرمود که هرکس به شما سلام بکند نباید تکفیرش کنید، بنابراین اهل قبله کسی را تکفیر نمی­کنند.

آقای خرم نواز عضو ارشد جمعیت عوامی تحریک پاکستان نیز در این کنفرانس اظهار داشت: امروزه در پاکستان و جهان، متاسفانه مسلمانان بیش از قدرت­های استعماری که دشمن اصلی آنان است از برخی مسلمان می­ترسند، و ما باید تمام اختلافات حاشیه­ای بین خودمان را فراموش کنیم و به وحدت و اتحاد برسیم.

وی ادامه داد: عربستان تنها خود را مدافع اسلام می­داند ولی در نظر داشته باشد که ما اولین گروهی خواهیم بود که از حرمین شریفین دفاع می­کنیم . اما هم­ اکنون هیچ خطری متوجه حرمین شریفین نیست و تا فعلا نیز از طرف یمن هیچ خطری برای عربستان بوجود نیامده و در آینده هم نخواهد آمد.

در پایان این کنفرانس بیانیه­ای مهم در محکومیت اقدامات تفرقه آمیز جریان های تکفیری قرائت شد که مهم­ترین بندهای این بیانیه عبارتند از:

  1. تکفیری­ها دشمن بی­رحم و درنده ­ی دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.
  2. تکفیری­ها تمام سعی خود را به خرج داده­ اند تا چهره­ ی دین اسلام را تخریب نمایند.
  3. علماء و دولت پاکستان برای ریشه کن کردن این فتنه باید اقداماتی انجام دهند.

۴.قدرت­های استعماری و اسرائیلی فتنه تکفیر را در جهان اسلام گسترش داده و این فتنه ادامه­ ی فتنه خوارج در صدر اسلام می­باشد.

  1. اقدامات ظالمانه و مرگبار دولت میانمار علیه مسلمان روهینگیا را محکوم کرده و از سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی تقاضا می­کنیم که از خواب غفلت بیدار شده و در مقابل این جنایات ساکت نباشد.
  2. ما کمک های دولت پاکستان برای مسلمانان روهینگیا و اقدامات سفارت پاکستان در میانمار برای هماهنگی در کمک رسانی به مسلمانان روهینگیا را شایسته قدردانی می­دانیم.

Author

About Author