بیانیه دکتر علی اکبر ولایتی دبیرمجمع جهانی بیداری اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا(سوره اسراء آیه ۳۳)

خبر شهادت آیت الله محمدباقر نمر رهبر جنبش بیداری اسلامی شرق عربستان دریافت شد و موجبات تأسف و اندوه فراوان مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به دنبال داشت.

IMG09570151

آیت الله شیخ محمدباقرنمر روحانی صالح، ساده زیست، مردمی و مدافع حقوق مستضعفین بود که در مقابل رژیم مستبد، مرتجع و ظالم و ستمگری قیام کرد که تنها یک حرف و سخن به میان آورد و آن احیای حقوق از دست رفته مسلمانان عربستان در تعیین سرنوشت و رهایی از ظلم ها و ستمها و اقدامات نا عادلانه بود. او معتقد بود که رژیم دیکتاتور عربستان به جای حمایت از مسلمانان و مومنان واقعی به عنوان شریک سیاستهای سلطه جویانه امپریالیسم آمریکا و صهیونیزم بین الملل در منطقه نقش بازی می کند و به جای اینکه به داد مردم مظلوم فلسطین و سایر بلاد برسد در همکاری پنهان و آشکار به دنبال همکاری و تسلط ظالمان و مشرکان برجهان اسلام است و هرگونه صدای مظلومیت، عدالت خواهی که در داخل این کشور بلند شود بلافاصله با بدترین و سخت ترین شیوه های قرون وسطایی مورد شکنجه، آزار، زندان، حبس و اعدام های کور و بی منطق سرکوب می گردد.

به راستی گناه آیت الله شیخ محمدباقرنمر چه بود؟ به کدامین گناه کشته شد؟ آیا با برخوردهای حذفی، خشن، یکسونگر و مطلق نگر می توان جلو رشد، آگاهی و بیداری ملتهای مسلمان را گرفت و با چنین اقداماتی راه مبارزه را بست.

اگر این منطق در طول تاریخ جواب داده بود یزیدیان، مغولان و دیکتاتورهای تاریخ با تمامی مخالفان خود چنین کردند و نتیجه ای برعکس گرفتند، خون انسانهای صالح و باتقوا و آبرومند در پیشگاه الهی نه تنها باعث رسوایی چهره نفاق، حکام ظالم و مستبد آل سعود خواهد شد بلکه هر قطره خون این شهید والامقام و سایرشهدای دیگر منجر به بیداری آگاهی روزافزون و بصیرت افزایی امت اسلامی خواهد شد از هر قطره خون این شهید صدها «نمر» متولد خواهد شد که بنیان ظلم و بیداد ظالمان زمان را از بیخ و بن برخواهد کند. اگر فرعون با کشتن جوانان بنی اسرائیل، یزید با کشتن فرزندان رسول مکرم اسلام(ص) و صدام حسین با شهادت شهدای بزرگواری چون آیت الله محمدباقرصدر و شاه ایران با شهادت آیت الله سعیدی، غفاری و دیگر شهدا توانستند به حکومت خود ادامه دهند حکومت آل سعود هم می تواند بقاء دولت آل سعود را تضمین کند در حالیکه برابر فرموده رسول اکرم(ص) الملک یبقی مع الکفرولا یبقی مع ظلم حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم دوامی نمی آورد این جنایت ددمنشانه آل سعود نه تنها بر بقاء رژیم دیکتاتور و مرتجع تاثیری نخواهد داشت بلکه سقوط و فروپاشی آن را سرعت می بخشد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام غیراسلامی، غیرانسانی، قرون وسطایی و مستبدانه مراتب تبریک و تسلیت شهادت این عارف، مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر و مصلح امت اسلامی را به تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان عرض نموده و و علو درجات و کسب مقام قرب الهی درجنات و در جوار رسول مکرم اسلام را از خداوند منان خواستار است.

و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون (شعرا، ۲۲۷)

Author

About Author