بوکوحرام دانش‌آموزان ربوده شده را “مادر” کرد

بنا بر گزارش روزنامه‌ی آلمانی “بیلد”، استفن دیویس، مشاور رئیس جمهور پیشین نیجریه میگوید: نخستین گروه از دخترانی که سال گذشته از سوی گروه بوکوحرام ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفتند کودکان خود را به دنیا آوردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دانش‌آموزان که اغلب آنها مسیحی‌اند از مکتبی‌ در شیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده شده‌اند.

دیویس در تابستان ۲۰۱۴ به عنوان میانجی ۴ ماه تلاش کرد تا این دانش‌آموزان را آزاد کند.

وی که مدعی است هنوز با گروه بوکوحرام رابطه دارد، در این باره به “بیلد” گفت: رابطم با بوکوحرام به من گفت، اولین بچه‌های این دخترها به دنیا آمده‌اند.

ابوبکر شیکائو، رهبر بوکوحرام، پس از ربودن این دانش‌آموزان در ویدیویی ۵۷ دقیقه‌ای اعلام کرد: من دختران شما را دزدیده‌ام و به خواست خدا آن‌ها را در بازار خواهم فروخت.

این خبر خشم و اعتراض جهانیان را برانگیخت. در پی این واقعه، سامبیدو هوسئا-آبانا، از کنش‌گران حقوق بشری این کشور، کارزاری با عنوان “دختران ما را پس دهید” به ‌راه انداخت و از سراسر جهان کمک مالی برای آزاد کردن دانش‌آموزان و بازسازی مکاتبی که شورشیان ویران کرده بودند، گردآوری کرد.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ برای برقراری یک حکومت در منطقه‌ی شمال شرقی نیجریه، شمال کامرون و نیجر می‌جنگد. در واپسین حمله‌ی این گروه در شمال شرقی نیجریه نزدیک به مرز کامرون، ده‌ها قریه ویران شد.

Author

About Author