برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هندوراس

مردم هندوراس برای انتخاب رئیس جمهوری کشوری به پای صندوق‌های رای می‌روند که با فقر شدید و خشونت‌های به وجود آمده به دنبال کودتای ۲۰۰۹، دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حدود پنج میلیون و سیصد هزار نفر از واجدین شرایط رای دادن، روز یکشنبه در حالی آرای خود را به صندوق می‌اندازند که تحلیلگران می‌گویند که هیچ یک از نامزدها موفق به پیروزی در دور اول نمی‌شوند.

براساس نظرسنجی‌ها، زیامورا کاسترو، همسر مانوئل زلایا، رئیس جمهوری سرنگون شده، تنها نامزدی است که در مقایسه با دیگر رقبای خود، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

زلایا چهار سال پیش توسط ائتلافی از محافظه‌کاران و تجار از قدرت سرنگون شد و همسر او در حال حاضر قصد دارد که هدایت این کشور را بر عهده بگیرد.

کاسترو خاطرنشان کرد: من می‌خواهم میهنمان را که در حال حاضر در سراشیبی سقوط است، بازسازی کنم.

کاسترو، نامزد حزب چپگرای لیبره، یکی از هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری است و رقیب اصلی او، خوان اورلاندو هرناندز، از حزب ملی است.

دیگر نامزدها که گفته می‌شود شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارند، عبارتند از سالوادور ناسرالا از حزب ضد فساد و موریسیو ویله‌دا، از حزب لیبرال هستند که وی پسر رامون ویله‌دا مورالس، رئیس جمهوری پیشین است.

اولین نتایج رسمی اولیه قرار است در ساعت ۱۰ GMT روز دوشنبه اعلام شود.

رئیس جمهوری جدید هندوراس، با وظیفه سنگین مبارزه با فقر مواجه خواهد شد، هفتاد درصد هشت میلیون و چهارصدهزار نفر جمعیت هندوراس در فقر زندگی می‌کنند.

جنایت از دیگر مسایل اساسی در این کشور است، به طوری‌که باندهای جوانان، بخش عمده‌ای از هندوراس را تحت کنترل خود دارند، جرایم سازمان یافته، این کشور را به منطقه‌ای با بالاترین میزان قتل در جهان تبدیل کرده است.

در حدود ۷۵۰ ناظر بین‌المللی کار نظارت بر رای‌گیری روز سه‌شنبه را برعهده دارند و سی هزار نیروی پولیس و سرباز نیز در سراسر کشور مستقر شدند تا از انتخابات حفاظت کرده و همچنین کنترل مرزی را تشدید کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *