بحث وزرای دفاع روسیه و سویدن در رابطه به افغانستان

 وزرای دفاع روسیه، سرگی شویگو و سویدن، کارین ایستروم روز گذشته در مسکو با هم دیدار نمودند.
به گزارش خبرگزاری خاور میانه،  آنها در مورد عواقب منفی خروج نیروهای بین المللی در پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان بحث کرده و راه های جلوگیری تاثیرات منفی این اقدام را مورد بررسی قرار دادند، گفته میشود پس از این دیدار وزیر دفاع روسیه سرگی شویگو در یک کنفرانس خبری تأکید ورزیده که وی با همتای سویدنی خویش راجع به تمام موضوعاتی که به عواقب خروج قوای بین المللی از افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ ارتباط می گیرد صحبت کردند.
کارین ایستروم، وزیر دفاع روسیه نیز در این مورد افزوده است به نظر آنها با برداشتن این گام ها، نباید با خروج قوای بین المللی از افغانستان تاثیرات منفی در این کشور رونما گردد، وی همچنان تأکید می ورزد که  ثبات در افغانستان باید تامین شود، وزیر دفاع روسیه نیز گفته است، پس از خارج شدن نیروهای بین المللی از افغانستان باید این اطمینان هم حاصل شود که عواقب ناگوار آن به کشورهای همسایه ای افغانستان سرایت نمی کند.
در همین حال کشور سویدن هم نگرانی های خود را پس از خارج شدن قوای بین المللی از کشور ابراز میدارد، با این حال سویدن  تعهد نموده که ۲۰۰ سرباز خویش را برای  تعلیم و رشد نیروهای امنیتی افغان پس از سال ۲۰۱۴ نیز در افغانستان حفظ خواهد کرد. گفته میشود که روسیه هفته گذشته نیز در ملاقاتی که با رهبران کشور های آسیای میانه داشت در مورد آینده کشور پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان اظهار نگرانی کرده بود.
ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در هفتم ماه سرطان در پایتخت قرغزستان بیشکک طی ملاقاتی که با سران کشور های آسیای میانه داشت در این مورد بحث نموده، در جریان مجلس بیشکک رهبران  قرغزستان، قزاقستان، تاجکستان و روسیه  تهد کردند که پس از خارج شدن نیروهای بین المللی از افغانستان برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی با حکومت کمک می کنند تا قدرت این کشور تقویه شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *