با فشار دولت عربستان نامه رهبر ایران به جوانان اروپا فیلتر شد

0_54c0814101f06پس از حوادث تروریستی در روزهای گذشته توسط گروه‌های افراطی داعش و النصره و طرفداران القاعده در کشورهای مختلف و ترورهای مرگ بار در نیجریه، لبنان، عراق، سوریه، ترکیه، روسیه، مصر، فرانسه و انگلیس که بر علیه مردم بی دفاع اتفاق افتاده است، رهبر ایران نامه‌ای دوستانه خطاب به جوانان اروپا و امریکا و غیر مسلمانان ارسال کرد که در آن به علل و عوامل بروز این حوادث پرداخت و از جوانان خواست که درباره اسلام و حقیقت صلح جویانه آن بیشتر و بهتر تحقیق نمایند و با مدعیان دروغ گوی اسلام و افراطی‌ها مخالفت نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت عربستان که طراح و پشتیبان اصلی فکری، مالی و لجستیکی تروریست‌های بین المللی است و از القاعده، داعش و النصره حمایت می‌نماید، با ایجاد فشار و نفوذ بر مدیریت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توانسته است نامه رهبر ایران را از دسترس عموم خارج کند و با فیلتر کردن کلید واژه‌های نامه و هشتگ‌های مربوط به آن از انتشار این نامه در فضای مجازی جلوگیری نماید.

نفوذ عربستان سعودی بر شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر با اعلام خبر افزایش سهام ولید بن طلال شاهزاده سعودی، بیش از گذشته به افکار عمومی راه یافت. در اکتبر سال جاری، توئیتر از افزایش سهم این شاهزاده سعودی از مالکیت توئیتر خبر داد. اعمال نفوذ لابی های قدرت و سهامداران بر سیاست های شرکت های اینترنتی، بی طرف بودن آن ها را به طور جدی زیر سوال برده است. در اواخر نوامبر سال جاری رسانه های آنلاین خبر از اعمال نفوذ اسرائیل بر گوگل خبر دادند. پایگاه اینترنشنال بیزنس تایم گزارش داد که سیاستمداران اسرائیلی از گوگل خواسته اند تا ویدئوهایی که فلسطینی ها بر روی این شبکه بارگذاری می کنند از دسترس خارج سازد.

این در حالی است که سرویس‌های توئیتر، گوگل +، فیس بوک و برخی از شبکه‌های اجتماعی به جای این که جوانان را به صلح و آرامش دعوت کنند و مردم کشورهای مختلف را به تعقل و تفکر و هم زیستی مسالمت آمیز سوق دهند، از روز صدور نامه رهبر ایران اقدام به مقابله با نشر آن نمودند و به تقویت افکار افراطی و تروریستی کمک کرده‌اند.

Author

About Author