بان کی مون: مسلمانان قربانی اصلی تروریسم در جهان هستند

بان کی مون یعلن اجتماعین تحضیریین لجنیف 2 حول سوریادبیر کل سازمان ملل تصریح کرد که بخش اعظم قربانیان تروریسم و افراط‌گرایی در جهان را مسلمانان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «تی آر تی ورلد»، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در نشستی در مورد تروریسم در ژنو از راه اندازی طرحی برای ایجاد گروه عملیاتی برای مقابله با خشونت و تهدیدهای تروریستی خبر داد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که امروزه میلیون ها نفر در حال فرار از خانه هایشان به دلیل ترس و وحشت و با هدف پیدا کردن جای امنی برای خانواده هایشان هستند.

بان کی مون افزود: این چالش به دلیل رشد فزاینده تهدیدهای تروریستی لازم و ضروری است چرا که مواد شیمیایی و حتی هسته ای ممکن است به دست افراط گرایان افتاده و مورد استفاده آنها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد که این خطری آشکار است و سازمان ملل در حال تلاش برای جلوگیری از شرایط اضطراری پیچیده در این زمینه است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین افزود: هدف افراط گرایی خشونت آمیز ایجاد تفرقه میان جوامع و ایجاد هراس در میان ماست و این افراط گرایی خشونت آمیز یک تهدید فراملی است که نیازمند همکاری های فوری بین المللی است.

بان کی مون این اظهارات را در کنفرانس ژنو با مضمون جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز ایراد کرد.در این کنفرانس وزرای ۳۲ کشور جهان حضور داشتند.

Author

About Author