بازداشت ۸۵ عضو القاعده و لشکر جهنگوی در پاکستان

القاعده پاکستانارتش پاکستان در یک اقدام تازه موفق به بازداشت ۸۵ تن از اعضای شبکه القاعده و گروه تروریستی جهنگوی در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان در ارتش پاکستان امروز جمعه (۲۳ دلو) اعلام کرد که عملیات های تجسسی را در شهرهای هنگو، خوت و پیشاور به اجرا گذاشته و ۸۵ نفر را به شمول سه فرمانده از تروریستان بازداشت کرده اند.

مقام‌های پاکستانی گفته اند که با دستگیری این افراد یک حمله طراحی شده به هدف رهایی یک زندانی را خنثی کرده اند.

به گفته مقامات پاکستان افراد دستگیر شده متهم اند که در برخی حملات بزرگ بر دو پایگاه هوایی، میدان هوایی کراچی، چندین پایگاه محلی استخبارات و تاسیسات پولیس در میان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ دست داشته اند.

جنرال عاصم بجوه، سخنگوی ارتش پاکستان گفته است که در عملیات اخیر “نعیم بخاری” و “صابر خان” از لشکر جهنگوی و همچنین فاروق بهاتی معاون رئیس شبکه القاعده در شبه قاره هند توسط نیروهای پاکستانی بازداشت شده اند.

بجوه در یک کنفرانس خبری گفت: «نتیجه گیری ما این است که همه گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند برای راه اندازی حملات تروریستی باهم همکاری کنند».

او افزود که لشکر جهنگوی و شاخه القاعده در شبه قاره هند “در تبانی” با تحریک طالبان پاکستان فعالیت می‌کنند.

لشکر جنگجوی که از نظر ایدیولوژی فرقه‌ای به گروه “دولت اسلامی” یا داعش نزدیک است، زمانی از حمایت سازمان استخبارات قدرتمند پاکستان (آی اس آی) برخوردار بود.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود که چندین تن از بازداشت شده‌ها به شمول بخاری در مراحل پیشرفته برنامه ریزی یک حمله برای آزادسازی یک زندانی از زندان حیدرآباد بودند. ظاهراً آن‌ها می‌خواسته اند خالد عمر شیخ را آزاد سازند که در سال ۲۰۰۲ دانیل پیرل، خبرنگار وال ستریت ژورنال را به قتل رسانده بود.

بجوه گفت که این جنگجویان طرح ریزی کرده بودند که شش مهاجم انتحاری این حمله را انجام دهند و برعلاوه ۱۹ تن دیگر در راه اندازی آن دست داشته اند.

او افزود که بیش از ۳۵۰ کیلوگرام مواد انفجاری از ساختمانی که تصور می‌شود مخفیگاه آن‌ها بوده کشف و ضبط شده است.

همچنین ارتش پاکستان اعلام کرده است که در حملات نیروهای امنیتی به ۱۶۹ مخفیگاه تروریست ها از ماه ژانویه ۲۰۱۵ ، ۴ هزار و ۷۴ تروریست و ۱۵۲ نفر از نیروهای ارتش پاکستان کشته شده اند.

Author

About Author