بازداشت ۱۴ نفر به جرم صدور گذرنامه های جعلی به داعش در مسکو

مسازمان امنیت فدرال روسیه از بازداشت یک گروه چهارده نفری به جرم صدور گذرنامه های جعلی به گروه تروریستی داعش در مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای اعلام کرده است که این افراد در شهر مسکو به جرم صدور گذرنامه‌های جعلی برای تروریست های گروه داعش،‌ دستگیر شدند.

با این حال سایت شبکه روسیا الیوم نوشت که سازمان امنیت فدرال به همراه وزارت امور داخله روسیه موفق شدند تا فعالیت‌ این گروه از افراد و تروریست‌ها را متوقف سازند.

گروه بازداشت شده به دنبال تهیه مدارکی جعلی نه تنها برای افرادی از داخل روسیه و نیز از کشورهای شوروی سابق بودند که در صدد پیوستن به نیروهای داعش در سوریه بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، این گروه در حومه شهر مسکو همچنین برای تروریست‌هایی که به منظور انجام و پیشبرد حملات تروریستی به مناطق تحت کنترل داعش رفته و قصد بازگشت به روسیه را داشته‌اند، گذرنامه جعلی صادر می‌کردند.

سازمان امنیت فدرال اعلام کرد که پس از گردآوری اطلاعات و مدارک لازم در خصوص این اقدام مجرمانه، بررسی‌ها و عملیات نظامی پیچیده در منطقه‌ای از مسکو به اجرا گذاشته شد تا اقدامات این گروه خرابکار، متوقف و سرکوب شود و در این زمینه ۱۴ تن از اعضای گروه در حین ارتکاب جرم، بازداشت شدند.

در بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه آمده است که در محل دستگیری این افراد، مقادیر زیادی اسناد مدارک جعلی و کتب حاوی مطالب افراطی و تکفیری کشف شده است.

Author

About Author