ایران و آلمان ۶ سند همکاری در بخش حمل و نقل امضا کردند

مقامات جمهوری اسلامی ایران و آلمان، ۶ سند همکاری در بخش حمل و نقل در تهران امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سند همکاری در بخش ترانسپورت در سفر «الکساندر دوبرینت» وزیر حمل و نقل آلمان به ایران امضا شد.

الکساندر دوبرینت، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان در جریان دیدار با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران ۶ سند همکاری را میان دوش کشور امضا کردند.

عباس آخوندی گفت: با امضای این اسناد دو کشور می‌توانند در بخش حمل و نقل همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده و توسعه دهند.

او همچنین از مشارکت یک شرکت آلمانی در مناقصه تکمیل پایانه دو بندر چابهار خبر داد و گفت: «اکنون برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای تهران بزرگ، حمل و نقل حومه‌ای تبریز و ارتقای سرعت خط ریلی تهران- تبریز با شرکت زیمنس آلمان در حال مذاکره‌ایم و امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.»

الکساندر دوبرینت، که در رأس یک هیأت بلندپایه اقتصادی به ایران سفر کرده است به خبرنگاران گفت: «با تصویب دولت آلمان دفتری در وزارت اقتصاد آلمان با نام دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران تشکیل می‌شود که هدف اصلی آن حل و فصل مسائل مالی برای انجام هرچه زودتر قراردادهای بزرگ و آغاز سرمایه‌گذاری‌های جدید در ایران است.»

وی تاکید کرد: «امروز قراردادی را امضا کردیم که با حضور شرکت زیمنس و دیگر شرکت‌ها یا به طور کلی در چارچوب شرکت‌های خصوصی بتوانیم همکاری‌های خود را توسعه دهیم که همکاری برای تسریع مسیر ریلی تهران- تبریز به عنوان یک عرصه زیربنایی و نصب سیستم سیگنالینگ در خطوط راه آهن ایران از آن جمله است.»

گفتنی است در این سفر هیأتی از مدیران شرکت‌های بزرگ کشتیرانی، بندری و دریایی الکساندر دوبرینت را همراهی می‌کند.

به گفته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران، در بخش حمل و نقل دریایی برای توسعه بندر چابهار و بندر عباس قراردادی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون یورو بین دو کشور امضا شد. در زمینه حمل و نقل ریلی نیز قراردادهایی با شرکت زیمنس امضا شده است.

آخوندی گفت: «اکنون سه پروژه مهم توسعه حمل و نقل حومه‌ای در تهران بزرگ و تبریز و همچنین افزایش سرعت قطار مسیر تهران- تبریز را با شرکت زیمنس آغاز کرده‌ایم.»

به گفته او، هر هفته ۳۰ پرواز میان ایران و آلمان انجام می‌شود و تردد ۵هزار کامیون بین دو کشور حاکی از زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور است.

آخوندی همچنین وعده داد که به‌زودی “مناقصه‌های بین‌المللی در زمینه توسعه فرودگاه امام خمینی  و سایر فرودگاه‌ها مانند اهواز و تبریز برگزار می‌شود و شرکت‌های آلمانی می‌توانند در این مناقصه‌ها شرکت کنند”

اسناد امضاشده شامل همکاری‌های دو کشور از جمله در زمینه‌های بنادر و دریانوردی، همکاری‌های آموزشی وزارت راه و شهرسازی ایران و شرکت زیمنس و همکاری میان شرکت راه‌آهن ایران و شرکت تالس در زمینه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان می‌شود.

اسناد پنجم و ششم  نیز در چارچوب همکاری میان شرکت راه آهن ایران و زیمنس در زمینه سیگنالینگ محور اصفهان- شیراز و ارتقای سرعت مسیر ریلی تهران- تبریز امضا شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *