ایران روند غنی سازی اورانیوم را از سر میگیرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران طی نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که روند غنی ساز اورانیوم را میخواهد از سر بگیرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان ارژی اتمی ایران به روز دوشنبه ۱۴ جوزا به آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرد که روند غنی سازی اورانیوم را از سر میگیرد این خبر پس از فرمان  علی خامنه ای رهبر کشور ایران درخصوص زمینه سازی مقدمات دستیابی به ۱۹۰ هزار سو اعلام شد.

اوادامه داد روند افزایش ظرفیت های لازم برای تولیدات گاز یو اف ۴ و یو اف ۶ را  از هفته جاری آغاز میکند.

سخنگوی سازمان اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا علاوه کرد تحت نام  برجام رسیدن به ۱۹۰ هزارسو در اخیر برنامه ۱۵ ساله خواست رهبر معظم کشورما بود او تاکید کرد با توجه به گفته های اخیر آیت الله خامنه ای، این اقدام باید به  سرعت و در مدت کوتاه صورت بگیرد.

این در حالی است  علی خامنه ای برای نخسیتن بار در سال ۱۳۹۳ خواهان دسترسی به ۱۹۰ هزار سو در زمینه غنی سازی اورانیوم شده بود که این مقدار برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر ایران ضروری است.

قابل یاد آوری است که رهبر کشور ایران با گلایه از بهانه آوردن کشورهای اروپایی افزود از ایران تواقع نداشته باشید که هم تحریم را تحمل کنند و هم از فعالیت های هسته ای خود دست بکشد و این روند ادامه پیدا کند او تاکید کرد کشورش هیچگاه تحریم ها را تحمل نخواهد کرد و این برای اروپایی ها فقط خواب خواهد ماند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *