ایران در حل مشکل مهاجرین افغانستان از هیچ نوع کمک دریغ نمی‌کند

معاون وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران در یدار با داکتر «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان گفته است که ایران در حل مشکل مهاجرین افغانستان از هیچ نوع کمک دریغ نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (۱۵ میزان) در محل اقامت خویش در ژنو با «حسین ذوالفقاری» معاون وزیر داخله جمهوری اسلامی دیدارکرد.

رئیس اجرایی در صحبت‌های خویش از روابط نیک و استثنایی با جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد و از همکاری‌های همه جانبه این کشور با مهاجرین سپاسگزاری کرد.

رئیس اجرایی در ادامه صحبت‌های خویش علاوه کرد: افغانستان علاقمند است سلسله مهاجرت‌ها پایان یابد و از مهاجران این کشور که سالیانی‌است در بیرون از افغانستان به سر می‌برند با آغوش گرم استقبال نماید. ولی با در نظرداشت واقعیت‌ها و وضعیت موجود خواهان همکاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین است.

همچنین آقای ذوالفقاری با تشکر از رئیس اجرایی کشور روابط میان دو کشور را دوستانه و حسنه توصیف کرد و از همکاری کشور خویش برای مهاجرین اطمئنان داد. آقای ذوالفقاری در صحبت‌های خویش علاوه کرد که در این اواخر اقدامات مناسبی در ایران در قبال مهاجرین افغانستان صورت گرفته و از تصامیم جمهوری اسلامی ایران در پیوند به حل مشکل بیمه مهاجرین و حق آموزش و پرورش اطفال مهاجر صحبت کرد.

در این نشست بحث قانونمندشدن حضور مهاجرین٬ حضور قانونمندکارگران افغانستان در ایران٬‌ مبارزه با موادمخدر٬ همکاری میان دو کشور در بخش کشت بدیل در افغانستان و همکاری مشترک در مرزهای ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *