ایجاد صندوق بین المللی بازسازی برای مناطق آزاد شده عراق

‘نیکولا ملادینوف’ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت

‘نیکولا ملادینوف’ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت: سازمان ملل در حال تاسیس صندوق ویژه بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال داعش در عراق است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیکولا ملادینوف در دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد افزود: سازمان ملل در تلاش برای کاهش رنج خانواده های آوارگان وکاستن مشکلات آنها اقدام به تاسیس این صندوق کرده است.
عمار حکیم با تقدیر از تلاش های سازمان ملل برای امداد رسانی به آوارگان گفت: آوارگان عراقی مناطق ویران شده بر اثر عملیات نظامی علیه داعش، به دلیل اوضاع بسیار بد این مناطق، نیاز بیشتری به تلاش برای رفع این مشکلات دارند.
حکیم در دیدار با ملادینوف ضمن اشاره به مسئله کنفرانس هماهنگی که قرار است تحت نظر سازمان ملل ماه آینده برگزار شود و کنفرانس کشورهای ائتلاف علیه داعش که پنجشنبه گذشته در لندن برگزار شد، به پیشرف های نیروهای عراقی در جنگ علیه تروریسم و سطح کمک های بین المللی به آن، برنامه دولتی عراق و قوانین مربوط به آن پرداخت.
همچنین حکیم ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مجله فرانسوی شارلی ابدو در پاریس گفت: تروریسم در همه جا محکوم است و ما اجازه نمی دهیم مسلمانان جهان مورد مجازات دسته جمعی قرار گرفته به اعتقادات آنها توهین شود.
گروه تروریستی داعش از جوزای گذشته با حمله به عراق بخش هایی از شمال این کشور را به کنترل خود درآورده تاکنون مرتکب جنایات زیادی شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *