اپل، سونی و سامسونگ محصول کار شاقه کودکان

3396_833سازمان های بین المللی حقوق بشر، عفو بین الملل، و “Afterwatch” گزارش مبنی بر استفاده کمپنی های الکترونیکی اپل، سونی و سامسونگ از نیروی کار کودکان را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارشی که امروز در در سایت رسمی “Amnesty International” منتشر گردید، آمده است، بسیاری از کبالت ها که سازندگان این کمپنی ها برای ساخت دستگاه های خود استفاده می کنند، توسط کودکان هفت ساله از معادن کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو در افریقا مرکزی استخراج می گردد.

در این گزارش همچنین ذکر شده است، “پنجره های مغازه های لوکس این کمپینی ها برای تبلیغات کنتراست تکنولوژی های پیشرفته خود از بازوی کودکان برای حمل کیسه های مملو از زغال سنگ در تونل های پر خطر که جان آنها را تهدید می کند، استفاده می گردد”.

تحقیقات سازمان عفو بین الملل نشان میدهد، کبالت ها از معادن کبالت در مناطق جمهوری دموکراتیک کنگو به طور گسترده توسط کودکان استخراج می گردد و به شرکت “Dongfang” کنگو، شرکت غول فولاد “Huayou” چین و شرکت کبالت پردازش کوریای جنوبی به فروش می رسد و از آنجا به کمپنی های اپل، مایکروسافت، سامسونگ، سونی، دایملر و فولکس واگن عرضه می گردد.

طبق گزارش این سازمان، هزاران کودک روزانه در معادن کبالت در کنگو ۱۲ ساعت کار می کنند. به گفته سازمان بین المللی حقوق بشر، میلیون ها نفر از مزایای تکنولوژی های پیشرفته لذت می برند، اما هیچگاهی از خود نپرسیدند که چگونه این دستگاه ها تولید می شود.

ماده ۳۲ کنوانسیون حقوق کودکان، کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ حق‌ کودک‌ جهت‌ مورد حمایت‌ قرار گرفتن‌ در برابر استثمار اقتصادی‌ و انجام‌ هر گونه‌ کاری‌ که‌ زیان‌بار بوده‌ و یا توقیفی‌ در آموزش‌ وی‌ ایجاد کند و یا برای‌ بهداشت‌ جسمی‌، روحی‌، معنوی‌، اخلاقی‌ و پیشرفت‌ اجتماعی‌ کودک‌ مضر باشد را به‌ رسمیت‌ می‌شناسند. اما حقوق کودکان به طور گسترده نقض می گردد.

Author

About Author