انگلیس با کمبود سرباز مواجه خواهد شد

یک مقام ارشد نظامی انگلیس هشدار داده است که ارتش این کشور در سال میلادی در پیش رو، بدلیل عدم جذب کافی نیروهای عادی و ذخیره، با کمبود سرباز مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه انگلیسی تایمز روز شنبه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: جنرال ‘جرالد براگان’ فرمانده کل ارتش انگلیس این هشدار را به ‘مایکل فالون’ وزیر دفاع این کشور، در زمان گرفتن این پست در تابستان گذشته ، منتقل کرده است.

به نوشته تایمز، این جنرال انگلیسی درآن موقع گفته بود که ارتش تا اپریل سال ۲۰۱۴ میلادی، تنها موفق به جذب تنها دو سوم از سربازان عادی مورد نظرش شده و انتظار می رود تا پایان سال یاد شده نیز نتواند به این هدف دست یابد.

تایمزافزود: یک منبع وزارت دفاع عنوان کرده است که با توجه به این وضعیت، ارتش انگلیس قادر نخواهد بود تا اپریل ۲۰۱۶ میلادی، نیروهای لازم را برای اجرایی کردن ساختار جدید نظامی این کشور تحت عنوان ‘ارتش ۲۰۲۰ ‘، جذب کند.

براساس طرح مطالعاتی که در جولای ۲۰۱۲ میلادی تکمیل شد، ارتش انگلیس دردهه ۲۰۲۰ میلادی با توجه به تجدید نظرصورت گرفته در راهبرد دفاعی و امنیتی آن، برای اولین بار شمار نیروهای عادی اش به ۸۲ هزار نفر و نیروهای ذخیره آموزش دیده اش به ۳۰ هزار نفر خواهد رسید و این نیروها در کنار یکدیگر تشکیل یک ارتش واحد در حدود ۱۱۲ هزار نفری خواهند داد.

به گفته منابع نظامی انگلیس این کوچک سازی نیروها ، ضمن صرفه جویی اقتصادی، سبب چابک تر و هماهنگ تر شدن ارتش این کشور خواهد شد.

درهمین حال روزنامه تایمز نوشت: بر اساس اطلاعات بدست آمده، افزایش نگرانی درباره جذب نیرو برای ارتش انگلیس سبب شده است که حزب کارگر تهیه برنامه ای را برای انجام اصلاحات در ساختار ارتش این کشور در صورت پیروزی در انتخابات عمومی در ماه ‘می’ آینده، در دستور کار قرار دهد.

تایمز نوشت: وزیر دفاع در دولت درسایه حزب کارگر دراین خصوص گفته است که طرح ‘ارتش ۲۰۲۰ ‘ با این شیوه اجرایی نیست و حزب کارگر( درصورتی پیروزی در انتخابات عمومی در پیش رو) با این شکل آن را اجرا نخواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *