انتقاد رهبر جماعت علمای پاکستان از سیاست حج ضد ایرانی عربستان

n00515249-bرهبر جماعت علمای پاکستان به شدت سیاست حج ضد ایرانی عربستان سعودی را محکوم کرد.

رئیس حزب سیاسی-مذهبی جعمیت علمای پاکستان سید محمد معصوم حسین نقوی’  طی سخنرانی در همایش دفاع از حرمین شریفین در شهر لاهور، افزود: فریضه حج یکی از ارکان جدایی ناپذیر از دین اسلام است اما این عناصر (سعودی ها) چه کسانی هستند که به خود اجازه می دهند در امور حج سنگ اندازی کنند.

وی تاکید کرد: خانه کعبه و در مجموع حرمین شریفین میراث مشترک امت اسلامی است و ما اجازه نمی دهیم که پادشاهی آل سعود انجام فریضه حج را بر کسی ممنوع کند.

این شخصیت مذهبی اهل تسنن پاکستان ضمن سرزنش رویکرد عربستان برای جلوگیری از عزیمت ایرانیان به حج امسال و مانع تراشی در امر صدور ویزا، گفت: آل سعود در حال اجرای توطئه نفاق میان امت اسلامی به رهبری رژیم اسرائیل است.

وی افزود: نیروهای پولیس عربستان در سال ۱۳۶۶ شمسی نیز حاجیان ایرانی را که علیه اقدامات ضدانسانی رژیم اسرائیل راهپیمایی کردند، به گلوله بستند و جمع زیادی از آنان را به شهادت رساندند.

وی خطاب به حاکمان عربستان، تأکید کرد: خدمت به زائران و ایجاد امنیت آنها به طور کامل تنها مسئولیت آل سعود است. آنها نمی توانند اسلام و سرزمین حجاز را به عنوان اموال شخصی خود در نظر بگیرند.

Author

About Author