انتخابات پارلمانی ترکیه از صبح امروز آغاز شد

انتخابات پارلمانی ترکیه ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به ۵۴ میلیون واجد شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای میروند

انتخابات پارلمانی ترکیه ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و نزدیک به ۵۴ میلیون واجد شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای میروند تا از میان نامزدهای حزب حاکم، اپوزیسیون و نامزدهای مستقل ۵۵۰ قانونگذار را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رویترز، بیست و پنجمین انتخابات پارلمانی ترکیه برای حزب حاکم “عدالت و توسعه” (AKP) متعلق به احمد داوود اوغلو، نخست وزیر این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که آنها در تلاش برای تغییر قانون اساسی هستند.

در این انتخابات برای اولین بار حزب حامی کردها موسوم به حزب دموکراتیک مردم (خلق) (HDP) در لیست حزبی و نه نامزد مستقل، در انتخابات شرکت کرده و چنانچه بتواند ۱۰ درصد لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ کرسی به دست آورده و از مجموع کرسی‌های حزب حاکم بکاهد.

انتخابات از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ۵ عصر ادامه خواهد داشت. ۷ / ۵۳ میلیون شهروند ترکیه واجد شرایط رای دادن در ۸۵ حوزه انتخابیه در ۸۱ استان هستند. ۲۰ حزب در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند که از جمله شامل حزب حاکم عدالت و توسعه، حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه (CHP)، حزب جنبش ناسیونالیست (MHP)، حزب چپگرای دموکراتیک مردم (خلق) و ۱۶۵ نامزد مستقل از سراسر ترکیه می‌شوند.

۴۰۰ هزار نیروی امنیتی مسئولیت برقراری نظم در جریان این انتخابات را بر عهده دارند و اتباع ترکیه‌ای که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، بین هشتم تا ۳۱ می در انتخابات شرکت کردند.

Author

About Author