امسال ۷۲ مورد بیمار فلج اطفال در پاکستان ثبت شده

سازمان صحی جهانی اعلام کرد، از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بیش از ۷۲ مورد بیماری فلج اطفال در پاکستان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ثبت ۷۲ مورد بیماری فلج اطفال در پاکستان در سال ۲۰۱۳ میلادی در حالی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۵۸ مورد از این بیماری در این کشور گزارش شده بود، بر اساس این گزارش علی رغم ریشه کن شدن بیماری فلج اطفال در جهان هنوز در پاکستان، افغانستان و نیجریه مواردی از ابتلا به بیماری مشاهده می شود.

مخالفت گروه های شبه نظامی در پاکستان با برنامه واکسیناسیون فلج اطفال تاثیر زیادی بر گسترش این بیماری داشته است.

الیاس دوری هماهنگ کننده فعالیت های سازمان صحی جهانی در پاکستان تاکید کرد، در پاکستان بیش از ۷۲ مورد بیماری فلج اطفال ثبت شده که این رقم در مقایسه با دو کشور دیگر یعنی افغانستان و نیجریه بیشتر بوده است، از ابتدای امسال تاکنون در افغانستان ۹ مورد و در نیجریه نیز ۵۰ مورد بیماری فلج اطفال ثبت شده است.

در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز در نیجریه ۱۱۰ مورد و در افغانستان نیز ۳۱ مورد از این بیماری گزارش شده بود، ۶ مورد بیماری فلج اطفال امسال در ایالت پنجاب، ۶ مورد در ایالت سینگ در جنوب و ۱۰ مورد نیز در ایالت خیبر گزارش شده است.

دوری افزود، در برنامه واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان بیش از ۳۳ میلیون کودک در برابر این بیماری واکسینه شدند ولی بیش از ۲/۳ میلیون کودک شامل اجرای این برنامه نشده اند.ماه گذشته ۱۳ مورد بیماری فلج اطفال نیز در سوریه مشاهده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *