افشای نقش سرویس میت در انفجار دفاتر حزبیHDP

11909638_493114964183019_2037595568_nاحمد تونجای اوزکان، پژوهشگر و کارشناس ارشد مسائل سیاسی و از رهبران حزبی CHP،‌ طی ملاقات محرمانه با یکی از نمایندگان HDP در آنکارا (دارای هویت معلوم) در خصوص موضوع انفجار دیاربکر اطلاعات مهمی را مطرح نموده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مطابق اظهارات تونجای اوزکان، هاکان فیدان با رصد آرایش انتخابات و مشاهده افزایش سرمایه اجتماعیHDP طرح بکلی سری را طراحی می نماید که به موجب آن مقرر می‌گردد تا در شبکه رهبری HDP اختلالاتی ایجاد گردد.

براساس این طرح تصمیم گرفته می‌شود تا مراکز حساس و تاثیرگذار حزبی HDP در برخی نقاط بصورت کنترل شده توسط تروریست‌های داعش که در مناطق کردی تردد دارند مورد تهاجم قرار گرفته و منهدم گردد. طبق ادعای اوزکان قرار بوده تا صلاح الدین دمیرتاش پس‌از انتخابات به جرم مالی دستگیر و بازداشت گردد و برای این کار تیمی کارشناسی در میت مشغول پرونده‌سازی برای وی بودند که با پیروزی HDP فعلا از دستور کار خارج گردیده است.

اوزکان مدعی است انفجار دیاربکر قطعه‌ای از پازل میت و طرح فیدان بود که توسط تروریست‌های داعشی و غیر ترک عملیاتی شد ولی بواسطه بهره‌برداری تبلیغاتی خوب حزب HDP طرح مخفی میت با شکست فضاحت باری مواجه شد.

شایان ذکر است تونجای اوزکان، با طیف گسترده‌ای از افسران ارشد ناراضی در میت دارای ارتباط بوده و پیشتر نیز کتاب تاریخ سرویس اطلاعاتی ترکیه را براساس مصاحبه‌هایی که با همین افراد داشته به چاپ رسانده است. وی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۸ توسط حزب حاکم بازداشت و تا آگوست ۲۰۱۳ در زندان به سر می برد. میت وی را تا کنون بارها تهدید نموده است.

Author

About Author