افزایش انتقادات داخلی از دوستی اردوغان با اسرائیل

12659628_1024582974269489_1951944762_n

“یاووز دد” دبیرکل “IHH” در گفتگو با شبکه تلویزیونی “KRT” ترکیه با انتقاد از سیاست های اردوغان و حزب حاکم در تعامل با اسرائیل دوستی و برادری اردوغان با اسرائیلی ها را مخالف تعالیم قرآن و غیرت مسلمانی خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری”۷ صباح” یاووز دد دبیرکل ‌IHH در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی KRT ترکیه اظهار داشت: ما با سیاست‌های منطقه‌ای دولت آک.پارتی در تمام موضوعات موافق نیستیم.

کسانی که از رابطه با اسرائیل حرف می زنند، دفاع از مردم فلسطین و غزه برایشان دروغی بیش نیست.

وی در ادامه افزود: در ماجرای کشتی مرمره این IHH بود که هزینه داد ولی “آک.پارتی” از آن بهره برد و در نهایت هم دست دوستی به نتانیاهو داد.

موسسه ما فقط در موضوع سوریه با آنکارا همکاری دارد و در این راه هم بسیار هزینه داده‌ و به اعتبار ما ضربه وارد کرده است.

یاووز دد همچنین با انتقاد از روابط دوستانه آنکارا- تل آویو گفت: با توجه به دست دوستی و برادری اردوغان با اسرائیل و تاکید بر اینکه ترکیه نیازمند اسرائیل است؛ این فکر مخالف صریح قرآن و غیرت مسلمانی است و ما چاره ای نداریم جز اینکه در روابط با دولت تجدید نظر کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: با وجود افرادی مانند “سینرلی اوغلو” در دولت و در پست‌های کلیدی وزارت خارجه، عادی‌ سازی رابطه و حتی ایجاد روابط راهبردی با اسرائیل علیه مسلمانان دیگر عجیب نیست.

سینرلی اوغلو دارای ارتباطات بسیار عمیق با اسرائیل بوده و زبان عبری را بهتر از ترکی صحبت می‌کند و به خوبی توانسته ترکیه را در دامن اسرائیل بیندازد.

Author

About Author