افزایش انتقادات از نتانیاهو

194354_876به دنبال استمرار انتفاضه سوم و تداوم ناکامی کابینه و نظامیان رژیم اسرائیل در سرکوب، مقابله و متوقف ساختن آن؛ اسحاق هرتصوگ(رئیس حزب اردوگاه اسرائیل) از نتانیاهو به دلیل راه‌ اندازی موج ترور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هرتصوگ به اعضای حزب خود دستور داد تا کمپین گسترده علیه آنچه که “فرار نخست‌وزیر از مسئولیت در وضعیت وخیم کنونی” عنوان می‌کند، تشکیل شود و در انتقاد از نتانیاهو گفت: نتانیاهو «آقای امنیت» نیست.

اسحاق هرتصوگ همچنین گفت: نخست‌ وزیر و وزرای دولت، به جای اینکه راه‌ حلی پیشنهاد دهند، به شهروندان اسرائیل می‌گویند که ما نمی‌دانیم چه کنیم. از خانه‌های خود خارج نشوید به اقدامات تروریستی عادت کنید و خودتان مراقب باشید. سخنرانی بی‌اساس نتانیاهو در محل حادثه، یک اقدام نمایشی در مقابل دوربین‌ها بود. او قصد به عهده گرفتن مسئولیت این اوضاع را ندارد و از آن فرار می‌کند. امروز، اسرائیل، نخست‌وزیر ندارد. نتانیاهو شهروندی خسته است که نمی‌داند باید چه‌کاری انجام دهد. اسرائیل مستحق داشتن امنیت است. نتانیاهو ما را به سمت امنیت نخواهد برد.

وی در مصاحبه با شبکه ۲ اسرائیل افزود: نتانیاهو در رسیدگی به مشکلات امنیتی ناتوان بوده و پیش از این نیز شایسته عنوان آقای امنیت نبود.  در دیدگاه ما وی فقط یک حراف و فردی متظاهر است. وی اساساً رهبری نیست که بتواند شرایط را تغییر دهد. شهروندان اسرائیلی احساس میکنند که شرایط امنیتی، همواره در حال تضعیف است.

Author

About Author