اعتراضات مردمی بخاطر برخورد بد دولت با پناهجویان در اتریش

44C5CF44-381F-4EF9-9112-9484AD3DD0AE_cx0_cy3_cw0_mw1024_s_n_r1اعتراضات مردمی علیه برخورد بد پولیس با پناهجویان و بسته شدن مرزهای اروپا بر روی آنها بار دیگر به خشونت و درگیری با پولیس کشیده شد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کشور اتریش اخیرا از تشدید کنترل‌های مرزی در منطقه مرزی «برنر» که مرز خود با کشور ایتالیا است سخن گفته است.

وزیر دفاع اتریش نیز در گفت‌وگویی با روزنامه «دی ولت» تصریح کرده «کشورش قصد دارد سربازانش را در مرز ایتالیا مستقر کند تا مانع از ورود پناهجویانی شود که قصد رسیدن به شمال اروپا را دارند.»

همین اقدام دولت اتریش اعتراضاتی را در مرز این کشور با ایتالیا موجب شده که در نهایت با مداخله پولیس به درگیری و خشونت منجر شد.

 معترضان، فعالان حقوق بشر از کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش بودند که روز یکشنبه مقابل ایستگاه راه آهن برنر تجمع کردند تا علیه بستن مرزها در اروپا اعتراض کنند.

پولیس از اسپری مرچ دار علیه معترضان استفاده کرد. چندین نفر نیز دستگیر شدند که تعداد آنها مشخص نشده است.

به گفته مقامات اتحادیه اروپا بحران پناهجویان جدیدترین بحرانی است که امنیت وجودی این اتحادیه را تهدید می‌کند.

 بحران پناهجویان جامعه اروپا را چند تکه کرده طرفداران، مخالفان نژادپرست و دولت‌های اروپایی که سعی می‌کنند از تبعات وحشتناک این بحران که خود آن را با حمایت از گروه‌های تروریستی در غرب آسیا ایجاد کرده‌اند در امان بمانند.

Author

About Author