اظهارات ولیعهد عربستان در مورد ترکیه

ولیعهد عربستان میگوید: قطر سعی داشت تا روابط ترکیه و عربستان را با نشر دروغ هایی مبتنی بر نقش مستقیم عربستان در انقلاب ناکام ترکیه، به هم بزند.
شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد نایب رئیس مجلس وزرا وزیر داخله عربستان قبل از سفر به ترکیه، روابط موجود میان عربستان و ترکیه را ستود و گفت که دو کشور از قدرت ویژه ای در منطقه برخوردار هستند و تاکید کرد که همکاری و اتحاد تلاش های این دو کشور، منجر به بهبود امور ملل اسلامی خواهد شد.
وی افزود که عربستان در راس اولین کشورهایی است که از ترکیه و حکومت دموکراسی آن در مقابل تلاش ناکام کودتا حمایت کرد و تلاش برای انقلاب را به شدت رد کرد و خادم حرمین شریفین نیز بازگشت امور در ترکیه به روال خود را به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت.
وی تاکید کرد که موضع عربستان در مساله انقلاب ناکام در ترکیه، از همان اول آشکار بود و اشاره کرد که برخی از کشورهای عربی از جمله قطر به خاطر روابط استراتژیک خود با ترکیه، سعی بر آن داشت تا با نشر دروغ هایی مبنی بر نقش مستقیم عربستان در کودتای ترکیه، روابط عربستان و ترکیه را مختل نماید. در همین زمینه، ولیعهد هر گونه رکود سیاسی بین دو کشور را به خاطر اقدام ترکیه برای از سرگیری روابطش با روسیه و تامین منافعش در مصر، سوریه عراق و ایران، رد کرد و افزود اگر ترکیه موافق با ماندن رئیس جمهور ترکیه بشار اسد بر مسند حکومت باشد، عربستان آماده همکاری در این زمینه است و در صورت اجماع آراء موافقت خود را با این امر اعلام خواهد کرد.
فردا جمعه، محمد بن نایف در قصر ریاست جمهوری در پایتخت ترکیه آنکارا برای بررسی روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای با رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان دیدار خواهد کرد. هیئت همراه شامل عادل الجبیر وزیر خارجه و وزیر امور مالی ابراهیم العساف و وزیر فرهنگ و رسانه عادل الطریفی و دیگر مسوولان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *