استراتیژِی جنگی روسیه برای ورود احتمالی داعش؛ تقویت پایگاه نظامی در تاجکستان و قرقیزستان  

وزیر دفاع روسیه با تاکید روی تهدیدات گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان اشاره کرد که ما پایگاه های نظامی خود در کشورهای عضو سازمان امنیت ملل را با تجهیزات مدرن و پیشرفته تقویت میکنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آژانس خبری قرقیزستان، گفته میشود که وزارت دفاع روسیه در حالی اخذ تدابیر هوشمندانه برای نفوذ احتمالی شبه نظامیان از مناطق شمالی افغانستان به کشورهای عضو سازمان امنیت بین الملل دسته جمعی میباشند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه در نشست وزرای دفاع شانگهای در پکن با اشاره به   اهمیت حفظ امنیت مرزهای جنوبی آسیای مرکزی اضافه کرد با تقویت نمودن پایگاه های نظامی روسیه در تاجکستان و قرقیزستان از ورود شبه نظامیان به خاک این کشور جلوگیری صورت میگیرد ما این پایگاه ها را با تسلیحهات نظامی مدرن تجهیز میکنیم و با فراهم نمودن کمک های نظامی به شرکایمان در آسیای مرکزی فرصت ارتقای ظرفیت نیروهای نظامی را به آنها میدهیم.

این در حالی است شویگو سال گذشته با حضور یافتن در اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای خاطرنشان کرده بود که موجودیت گروه ترورریستی داعش در افغانستان و زمانی که تعداد آنها به بیش از ۳۵۰۰ تن رسیده باشد نگرانی های جدی را برای کشورهای آسیای میانه ایجاد میکند  و درحالیکه هدف  گروه تروریستی  ایجاد یک خلافت اسلام بوده تهدید این گروه نه تنها برای افغانستان بلکه خطریست برای تمام کشور های منطقه و روسیه به این دلیل پایگاه های خود در تاجکستان و قرقیزستان را تقویت میکند.

قابل یاد آوری است که پایگاه نظامی روسی موجود در تاجکستان بزرگترین پایگاه نظامی این کشور خارج از روسیه محسوب میشود که در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ هزار نیرو نظامی روسی در این پایگاه مصروف فعالیت هستند.

همچنان خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان در سفرش به چین در مجلس همکاری وزرای دفاع سایر کشورها طی سخنرانی اش در جمع اظهار داشت که داعش نه تنها افغانستان بلکه موجودیت این گروه کشورهای منطقه را تهدید میکند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *