اردوغان خواستار فرستادن نیرو به سرزمین فلسطین شد

رئیس جمهور ترکیه در پی اتفاقات اخیر درفلسطین خواهان اعزام نیرو به این کشور شده و افزود که کشتار مسلمان و ظلم بالای مردم فلسطین از سوی رژیم اسرائیل باید متوقف شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شب گذشته درنشست مطبوعاتی با رامی حمد الله نخست وزیر فلسطین و یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی از یهودیان فلسطینی خواست که در برابر کشتار بی رحمانه کودکان نوازاد و زنان توسط رژیم اسرائیل اعتراض کنند و اضافه کرد شما اسرائیلی نیستید و شما را از آنها جدا خواهیم کرد اگر اکنون به این جنایات اعتراض نکنید پس کی خواهید کرد.

او با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس افزود با وجود مخالفت های جهانی آمریکا این تصمیم غیر قانونی را اجرا کرد و ما آنرا نمیپذیریم و مسوول اتفاقات که بعداز آن افتاد آمریکاست.

اردوغان علاوه کرد که در همدردی با مردم فلسطین ما سه روز اعزای عمومی اعلام کردیم و همچنان اقدامات را اتخاذ نمودیم و اعتراضات را به راه انداختیم که این روند ادامه خواهد شد.

درعین حال رئیس جمهور ترکیه خواهان فرستادن نیروهای صلح بان به سرزمین فلسطین در چهار چوب حفاظت بین الملل شد او با تاکید روی اینکه باید جنایات رژیم اسرائیل در این سرزمین به بررسی گرفته شود افزود ما درخصوص مسله فلسطین با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور پوتین نیز گفتگو نموده ایم وهدف ما حفظ منافع تمام ادیان است و این همبستگی ما بامردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

درهمین حال یوسف احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز دراین نشست افزود مهمترین اقدام این نشست ایجاد کمیسیون مستقیل متشکل از کارشناسان برای تحقیق در مورد جنایت رژین اسرائیل خواهد بود و

همزمان با این رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین به ادامه گفته های احمد العثیمین اظهار داشت در ختم بیانیه ای نشست سران کشورهای اسلامی روی آغاز بررسی ها در مورد اتفاقات چند روز قبل تاکید کردیم و همچنان خواهان حفاظت از مردم فلسطین شدیم.

او همچنان گفت که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس نقض قوانین بین الملل و نادیده گرفتن حقوق شهروندان فلسطین بود و مردم این کشور در دفاع از حقوق خود  این راه را ادامه خواهند داد و آرزو داریم به دولتی که پایتخت آن قدس باشد برسیم.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *