ارتش پاکستان عملیات وسیع را در وزیرستان شمالی آغاز کرد

پاکستان ارتشارتش پاکستان از راه اندازی عملیات وسیع برمواضع تروریتسان در وزیرستان شمالی پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی ارتش پاکستان امروز جمعه (۳۰ اسد) اعلام کرد که ارتش عملیات زمینی در وزیرستان شمالی را آغاز کرده و مرحله اول این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی در منطقه «شوال» انجام خواهد شد.

 عاصم‌سلیم باجوه، سخنگوی ارتش پاکستان گفته است که «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان خواهان به نتیجه رسیدن هر چه سریعتر عملیات زمینی ارتش شده است، بنابراین نیروهای زمین توسط نیروی هوایی پشتیبانی می‌شوند.

عملیات زمینی ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی در حالی آغاز می‌شود که جنگنده‌های ارتش از چند روز پیش به شدت مواضع تروریست‌ها در این منطقه و «خیبر‌ایجنسی» را بمباران می‌کنند که بر اثر آن تعداد زیادی از شبه‌نظامیان کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این است که روز پنجشنبه بر اثر حملات هوایی ارتش پاکستان ۴۳ شبه نظامی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

گفتنی است وزیرستان شمالی با توجه به منطقه‌ای که محل درگیری دولت‌های پاکستان و افغانستان و همچنین آمریکا و متحدانش بوده، به مکان استقرار گروه‌های تروریستی بسیاری تبدیل شده است.

از آنجا که عملیات «ضرب عضب» در مناطق نزدیک به مرز افغانستان درحال انجام است، دولت پاکستان اعلام کرده که در بسیاری از حملات ارتش، تروریست ها به راحتی داخل خاک افغانستان گریخته‌اند.

دولت اسلام آباد از کابل خواسته است تا با تقویت نیروهای مرزی خود، مانع از عبور آسان شبه نظامیان طالبان از مرز به داخل خاک افغانستان شود.

ارتش پاکستان بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح بین دولت و طالبان، عملیات در وزیرستان‌ شمالی را آغاز کرد.

بنا بر اعلام منابع امنیتی پاکستان، در عملیات نظامی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن از شبه نظامیان طالبان در مناطق قبیله ای شمال غرب این کشور کشته شدند و ۱۰۰ نظامی پاکستان نیز در این حملات جان باختند.

Author

About Author