اربعین؛ گفتمان راهبردی و مفهوم ایدئولوژیک

 هرسال که می گذرد، به جغرافیای اردوگاه پیروان مکتب حسین افزوده می شود و گستردگی هندسه گفتمان اربعین تمامی ادیان، نژادها و ملیت ها را در بر می گیرد. پیروان این اردوگاه به ادبیات جدیدی دست یافته اند که نسخه رهایی بخش ملت های جهان با هر پسوند اعتقادی و نژادی است.

وابستگی نژادی و ملی؛ هیچ جایگاهی در این همایش باشکوه ندارد. پذیرش اصول این گفتمان بر اساس دوری از ذلت و تسلیم بنیان شده است. مفهوم راهبردی که نقشه راه ملت های جهان برای ترسیم افق های رسیدن به آرمان های انسانی است.

مکتب حسین، انگیزه، هدف و فرآیند شکل گیری آن می تواند ترسیم مسیر یک ملت برای دست یازیدن به افق های درخشان و نیز محتوای ارزشمندی برای گذر از چالش ها باشد.

بی تردید آنچه امروز در منطقه می گذرد، از انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفته است و اساس و راهبرد انقلاب ایران تکیه به مفهوم و گفتمان حسین و تسلیم ناپذیری دارد.

ما براین باوریم که تغییر ادبیات سیاسی منطقه و باورپذیری ملت ها به داشته ها و تکیه به آموزه های اسلامی در سایه گسترده شدن اندیشه ای به دست آمده است که آغاز آن از انقلاب ایران بود و بی تردید این گفتمان ارزشمند را در اساس سیاست داخلی و خارجی خود به عنوان سرفصلی مهم قرار داد.

سرفصل های انقلاب ایران بر اساس همین مکتب ارزشمند بنا شد و امروز پس از چند دهه پیامدهای آن در منطقه ملموس است.

اربعین مدل جدیدی در برابر ملتها قرار داد که جایگزینی ندارد. الگویی که رهبران جهان در فرآیند اداره ساختار سیاسی و انقلاب های خود به آن اشاره داشتند و به ستایش آن ناگزیر شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *