ادامه حمایت از تحریم مراکز دانشگاهی اسرائیل

رئیس منتخب انجمن مطالعات امریکا گفته است که وی کاملا از تصمیم این انجمن مبنی بر تحریم مراکز دانشگاهی رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، پرفسور لیزا دوگان، تحلیلگر فرهنگی دانشگاه نیویارک که به عنوان رئیس انجمن مطالعات امریکا انتخاب شده است، به نیویارک پست گفت که وی دراعتراض به “رفتار تبعیض آمیز اسرائیلی‌ها با فلسطینی‌ها” از تحریم نهادهای دانشگاهی اسرائیل  حمایت می‌کند.

پروفسور دوگان، در ایمیلی به این روزنامه نوشت که وی  کاملا از تصمیم انجمن مطالعات امریکا مبنی بر تحریم نهادهای دانشگاهی اسرائیل حمایت می‌کند. ما در اعتراض به این رفتار تبعیض آمیز، نه اشخاص بلکه فقط نهادهایی را که به این اشغال غیر قانونی کمک و از آن حمایت می‌کنند،تحریم می‌کنیم.

اعضای انجمن مطالعات امریکا، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین انجمن در حوزه مطالعات تاریخ و فرهنگ امریکا، در اوایل ماه گذشته میلادی، به اتفاق آراء به تحریم دانشگاه‌های اسرائیلی که با دانشکده‌های عضو این انجمن همکاری می‌کنند، رای داد.

این سازمان، علت اتخاذ  این تصمیم را دخالت این نهادهای اسرائیلی در سیاست‌هایی که نقض حقوق بشر  است و همچنین ادامه نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از سوی اسرائیل و همچنین تاثیر اشغال اراضی فلسطینیان از سوی این رژیم  بر اندیشمندان و دانشجویان فلسطینی، عنوان کرد.

این اقدام که در راستای بخش از تلاش بین‌المللی بزرگتر با هدف تحریم نهادهای اسرائیلی اتخاذ شد، خشم برخی از سیاستمداران هم در سطحی ایالتی و هم در سطح فدرال را موجب شده است.

الیوت آنجل، نماینده جمهوریخواه از ایالت نیویارک از انجمن مطالعات امریکا با اشاره به این که وی از تصمیم انجمن مطالعات امریکا شگفت زده شده است، از این انجمن خواست تا به این تحریم پایان دهد.

دو نماینده دموکرات طرفدار اسرائیل از ایالت نیویارک هم هفته جاری با ارائه لایحه‌ای کاهش کمک به دانشگاه‌هایی را که در جنبش اعتراضی مشارکت داشته‌اند، خواستار شدند.

داو هیکیند، نماینده دموکرات و عضو سابق اتحادیه دفاع از یهود، نهادی  که اف بی آی در سال ۲۰۰۱ میلادی،  آن را  گروهی تروریستی اعلام کرد و همچنین سناتور جفری کلین، نماینده برانکس این مصوبه را پیشنهاد دادند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *