اخراج دختر بندر بن سلطان از المپیک برزیل

وزیر امنیت داخلی برزیل سرخیو اچگوین در جلسه روز شنبه کابینه اظهار داشت که آنها در حال بررسی اقداماتی برای جلوگیری از ورود برخی از اعضای کاروان های ورزشی کشورهای “بدنام” به برزیل هستند.

13987825_1147033422024443_1055511294_o

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مقام بلند پایه در ‍‍‍باسخ به سوال خبرنگار “آژنسیا برزیل” در مورد حضور شاهزاده ریما بنت بندر دختر شاهزاده سعودی بندر بن سلطان در برزیل که اخیرا به سمت معاونت بخش زنان کمیته ملی ورزش عربستان منسوب شد گفت: “دوستان من در پولیس فدرال تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا امنیت کشور را در طول برگزاری بازیهای المپیک تضمین کنند. آنها نسبت به حضور اعضای کاروانهای برخی کشورهای بدنام در لباس مسئولین ورزشی کاملا به هوش هستند.”

وی همچنین افزود :”به ما خبر داده شده است که شاهزاده سعودی با هئیت ورزشکاران المپیک به برزیل آمده است و دستور داده ایم که این شاهزاده هرچه سریع تر از کشور خارج شود. در این زمینه می بایستی افداماتی صورت گیرد تا  از همان ابتدای کار از ورود اینگونه افراد به المپیک جلوگیری صورت گیرد.

شایان ذکر است که بندر بن سلطان در زمان حادثه ۱۱ سپتامبر سفیر عربستان در ایالات متحده بوده است و طبق اسناد ۲۸ صفحه او به همراه همسرش از حامیان عوامل اصلی این حادثه به شمار می آیند. طبق اسناد ویکی لیکس بندر بن سلطان همچنین یکی از عوامل اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش می باشد.

Author

About Author