اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار شد

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت جمعه شب ۹ میزان در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم با حضور مدیر بنیاد فرهنگی روایت، فرمانده کل سپاه ایران، رئیس سازمان سینمایی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون اجتماعی وزیر بهداشت و مهمانان خارجی از ۲۷ کشور  برگزار شد .

محمد خزاعی دبیر جشنواره چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سخنان خود اظهار داشت:  خوشحالیم جشنواره فیلم مقاومت در مسیر آزمون و خطا برای تبدیل شدن به پایگاه فیلمسازان مستقل منطقه است.

خزاعی در بخشی از سخنرانی خود ضمن مثبت ارزیابی کردن استقبال مخاطبان از این جشنواره بیان کرد: از مسئولان می خواهم که از آثار جشنواره مقاومت بیشتر حمایت کنند. پیشنهاد ما این است که در این مقطع صندوق حمایت از فیلمسازان حوزه مقاومت ایجاد شود.

وی افزود: خوشحالیم جشنواره فیلم مقاومت در مسیر خود به این سمت حرکت می کند که پایگاهی برای فیلمسازان مستقل منطقه باشد. بدانید آینده مال بچه حزب‌اللهی‌هاست زیرا ما عمار داریم.

دبیر جشنواره مقاومت تاکید کرد: ما در نظر داریم از پنج فیلم هیهات، اروند، عین شین قاف، پری دریایی و سیانور حمایت کنیم که این حمایت در قالب ۲۰ میلیون تومان از سوی انجمن سینمای انقلاب و مقاومت به این پنج فیلم اهدا می‌شود.

در ادامه ی مراسم طبق اعلام قبلی «چهره برتر مقاومت در سال ۲۰۱۶» معرفی شد و به همین منظور از «عبدالمالک حوثی» از یمن توسط دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری جشنواره تقدیر به عمل آمد.

نماینده عبدالمالک حوثی با حضور روی صحنه و در سخنانی گفت: برای من باعث افتخار است که از چنین جشنواره مبارکی هدیه می گیرم، فیلم های مقاومت نقش بسیار بزرگی در نمایش حقایق در دنیا دارند.

وی افزود: ما در روزگاری هستیم که رسانه ها واقعیت را تغییر می دهند و دشمن اصلی را به جای جلاد قربانی نشان می دهند. این رسانه ها نمایندگان آمریکا و اسراییل هستند.

تجلیل از خانواده ام غیاث چهره مقاومت سوریه، اجرای موسیقی توسط حامد زمانی، اهدای جوایز بخش های مختلف جشنواره شامل: مسابقه سینمای ایران (فیلم های سینمایی، کوتاه و مستند) و مسابقه بین الملل (فیلم های سینمایی، کوتاه،  مستند و بخش عماد مغنیه)، معرفی چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ ، اهدای جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، اهدای جایزه بهترین فیلم داوری نمایندگان خانواده شهدا و اهدای جایزه ویژه دبیر از جمله برنامه های این مراسم بود.

در بخش بهترین فیلم های کوتاه و پویانمایی بخش بین الملل دیپلم افتخار پویانمایی به امید خوش نظر برای پویانمایی «تمام زمستان هایی که ندیده ام» تعلق گرفت.

ملیکا زئیری برای فیلم کوتاه «محمد نام اول» از فرانسه، صدام وحیدی برای فیلم «تو آمریکایی نیستی» از افغانستان و رضا زهتابچیان برای فیلم کوتاه «خانه» به ترتیب نفرات اول تا سوم این بخش شناخته شدند.

در بخش مستند ایران  تندیس افتخار برگزیده گان اول تا سوم به ترتیب به امیرحسین نوروزی برای فیلم پل ، بهروز نورانی پور براى فیلم( آ ۱۵۷ )، حمید عبدالله زاده برای فیلم ایرانی های مرتد تعلق گرفت.

لوح تقدیر بخش مستند  بین الملل به محمد المغنی برای فیلم شجاعیه از فلسطین ، تام هینز برای فیلم دو خط آبی از امریکا و خانم دز چندلر بدای کارگردانی فیلم شیرین،  تعلق گرفت.

دیپلم افتخار برای روشن گری عالادنه در مسایل روز به مهدی نقویان برای فیلم برادران اهدا شد.

ناصر نادری برای فیلم آقای سفیر برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش شهدای منا شد.

لوح تقدیر بخش جوایز مردمی جلوه گاه نور  به جوان ترین شرکت کننده در این بخش به علی کاکایی برای فیلم مسافری از آسمان اهدا شد.

تندیس برگزیده اول بخش مردمی جلوه گاه نور به کارگردان فیلم مادرخوانده؛ حامد کشانی اهدا شد.

دیپلم افتخار دوم و جوایز نقدی جلوه گاه نور به محسن جهانبانی برای کارگردانی فیلم قاصدی از کوی عشق تعلق گرفت.

دیپلم افتخار سوم بخش حرفه ای جلوه گاه نور به ساسان فلاح فر برای فیلم مادرانه تعلق گرفت.

فیلم برگزیده دوم بخش حرفه ای جلوه گاه نور به علی محمد خانیکی و محمد صادق رمضانی مقدم برای فیلم یک روز یک زندگی اهدا شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار اول این بخش به کارگردان فیلم بی بی ساخته حسین طالبی مقدم تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بخش عماد مغنیه به عباس لاجوردی برای فیلم سینمایی “جشن تولد”  و  هادی مقدم دوست برای روایت چهارم فیلم سینمایی هیهات و تندیس ویژه ی این بخش به   روح الله رفیعی برای فیلم مستند فرمانده جواد تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش سینمای بین الملل چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت بدین شرح می باشد :

تندیس بهترین فیلمنامه:

می المصری برای فیلم ۳۰۰۰ شب از لبنان

تندیس بهترین کارگردانی:

مارکو نابرسینک برای فیلم جنگل ها هنوز سبزند از اتریش

تندیس بهترین فیلم:

حبیب والی نژاد برای فیلم “ایستاده در غبار”

جایزه ویژه هیات داوران:

فیلم سوریون به کارگردانی باسل الخطیب

فیلم مزار شریف به کارگردانی حسن برزیده

جایزه ویژه هیات داوران بخش سینمای بین الملل نیز به باسل الخطیب اهدا شد.

جایزه بهترین نقش آفرینی در بخش بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا، تعلق گرفت به علیرام نورایی برای بازی در فیلم یتیم خانه ایران

ضمن تقدیر از کارگردان فیلم یتیم خانه ایران، جایزه بهترین اثر از منظر خانواده شهدا تعلق گرفت به فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به مریلا زارعی برای بازی در فیلم ماهی سیاه کوچولو و تندیس بهترین بازیگر مرد به پرویز پرستویی رسید.

محمدحسین مهدویان برنده تندیس بهترین فیلمنامه در بخش سینمای ایران، تندیس بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم بادیگارد،  جایزه بهترین فیلم حبیب الله والی نژاد برای تهیه کنندگی فیلم ایستاده در غبار،

جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم با موضوع انقلاب اسلامی به نرگس آبیار برای فیلم نفس، جایزه ویژه هیات داوران به  بهترین فیلم با موضوع متناسب با منطقه به عبدالحسن برزیده  برای مزار شریف رسید

جایزه ویژه آرای مردمی به پژمان لشگری پور برای فیلم بادیگارد رسید.

سردار نقدی در سخنان خود در اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت :  هنرمندان ما منابع غنی نظیر قرآن کریم، مثنوی معنوی ، شاهنامه و بی شمار کتب ریشه دار در فرهنگ و دین در دست دارند که دشمن ما از آن ها بی بهره است.

هنرمند غربی دربرابر منابع غنی ما دست خالی است و خودشان بر این نکته وا قفند.

وی افزود :ندای حقانیت سینمای مقاومت، فریاد بلند آزادی خواهان تمام جهان است و موج این فریاد به زودی تمام دنیا را فراخواهد گرفت.

لازم به ذکر است در این مراسم فاطمه مغنیه فرزند عماد مغنیه نیز به سخنرانی پرداخت.

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از دوم تا نهم مهرماه به میزبانی پردیس سینمایی ملت به عنوان پایگاه اصلی، مجموعه سینمایی فلسطین به عنوان سینمای مردمی همچنین بیش از ۳۰۰۰ نقطه کشور به صورت همزمان با نمایش بیش از ۳۲۰ عنوان فیلم از ۳۷ کشور جهان و با حضور مهمانانی از ۲۳ کشور به اجرا در آمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *