اجلاس جهانی آب و هوایی در سازمان ملل برگزار شد

مذاکره‌ کننده ارشد چین در اجلاس جهانی آب و هوایی سازمان ملل گفت: در صورت دستیابی به توافق جهانی در زمینه تغییرات جوی تا سال آینده، کشورهای ثروتمند باید در این راه تعهد بیشتری داشتند باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان ملل متحد قصد دارد در سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف تصویب یک پیمان جدید با موضوع جلوگیری از افزایش گرمای جهانی، اجلاسی را در شهر پاریس برگزار کند.

این نخستین پیمان میان تمام کشورهای جهان برای مهار انتشار گازهای گلخانه‌ای و توقف گرمای جهانی است.

شی ژنهوا، مذاکره‌کننده ارشد چین در اجلاس جهانی آب و هوایی سازمان ملل با استناد به برآوردهای کارشناسان محیط زیست می‌گوید: تعهدات کشورهای پیشرفته جهان در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تنها ۳۰ درصد از کل این توافقات جهانی را شامل می‌شود اما این آمار چیزی نیست که انتظارش را داشتیم.

ژنهوا تاکید کرد: کشورهای ثروتمند نتوانسته‌اند آن طور که وعده داده بودند در امر کاهش آلاینده‌ها و تامین سرمایه مالی و حمایت‌های تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه کمک کنند.

این مسئله یکی از موارد مهمی است که چین بارها نسبت به تلاش‌های کشورهای در حال توسعه در امر جلوگیری از تغییرات جوی مطرح کرده است.

ژنهوا که همچنین سمت ریاست کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین را نیز برعهده دارد در پایان تاکید کرد: چین همچنان یکی از کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود زیرا ۱۲۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور هنوز کمتر از ۱.۵ دالر در روز درآمد دارند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *