اتریش پنجاه هزار پناهجو را از کشورش اخراج می کند

9534cc0b-5c2e-4636-9720-39162ea3c66fبه دنبال گسترش مهاجرت ها در کشور های اروپایی، « یوهانا میکل – لایتنر» وزیر امور داخله اتریش اعلام کرده است که براساس یک طرح جدید در ظرف سه سال آینده ۵۰ هزار پناهجو از کشورش اخراج می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این طرح مشوق‌های مالی برای بازگشت و افزایش لیست کشورهای امن در نظر گرفته شده است.

وزیر داخله اتریش با نشر اعلامیه‌ای از طرح بازگشت دادن ۵۰ هزار پناهجو خبر داده است.

کشور اتریش در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود شمار مهاجران را که در سال ۲۰۱۵ به ۹۰ هزار تن رسیده بود، در سال ۲۰۱۶ به ۳۷۵۰۰ تن محدود می‌کند.

وزیر داخله اتریش گفته است: ما همین حالا هم در جمع کشورهایی با بیشترین موارد اخراج (پناهجویان) هستیم. اما ما این روند را سریع‌تر کرده و شمار آن‌ها را افزایش می‌دهیم.

اتریش قرار است لیست کشورهای مبدای امن را گسترش داده و مراکش، الجزایر، غنا، گرجستان و مغولستان را شامل آن کند به این ترتیب، شانس شهروندان این کشورها برای به دست آوردن پناهندگی در اتریش به حداقل کاهش می‌یابد.

همچنین قرار است مهلت ده روزه برای رسیدگی به تقاضای پناهندگی اتباع کشورهای مبدای امن تعیین گردد.

اتریش فعلاً به مهاجرانی که می‌خواهند به کشور اصلی خود بازگشت کنند مشوق مالی ۳۷۰ یورویی را پیشکش می‌کند.

براساس طرح جدید، اگر این مهاجران در ظرف سه ماه بدون انتظار کشیدن و یا استیناف خواهی دوسیه پناهندگی خود کشور را ترک کنند، مشوق مالی ۵۰۰ یورویی دریافت می‌کنند.

این در حالیست که روز سه شنبه گذشته سویدن نیز اعلام کرد که در نظر دارد تا ۸۰ هزار پناهجوی رد شده را بازگشت دهد. اتریش در کنار سویدن و آلمان بیشتر شمار متقاضیان پناهندگی را در سال ۲۰۱۵ داشته است.

Author

About Author