آمادگی ترکیه برای مبارزه با داعش

کشور ترکیه آمادگی خود را برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در خاک سوریه اعلام، تانکها و موترهای زرهی خود را در نزدیکی مرز سوریه مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه های ترکی گزارش دادند که همزمان با تشدید تحرکات گروه تکفیری داعش در منطقه، ترکیه شماری از تانک‌ها و موترهای زرهی خود را در منطقه‌ای نزدیک به مرز سوریه مستقر کرده است.

به اساس این گزارش، ۱۵ تانک زرهی مربوط به ارتش کشور ترکیه در شهر مرزی مورسیت پینار مستقر شدند.

شهر مورسیت در شمال غرب شهر مرزی عین العرب که کردها آن را به نام کوبانی می‌شناسند، واقع شده و تروریست‌های تکفیری داعش در چند روز گذشته این شهر استراتژیک سوریه را محاصره کرده بودند.

جابجایی تانکهای ترکی در نزدیکی مرز سوریه پس از آن صورت گرفت که چندین روستای ترکیه مورد اصابت گلوله گروه داعش قرار گرفتند، که این موارد پاسخ تلافی جویانه‌ی ارتش ترکیه را به همراه داشتند.

بنا به گزارش‌ها، دود ناشی از آتش پراکنده در نواحی غربی و شرقی این شهر مرزی سوریه مشاهده شده است.

این در حالی است که دولت ترکیه تصمیم خود برای ارائه پیشنهادی به پارلمان جهت درخواست تمدید دستورات مربوط به اقدام نظامی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را اعلام کرده است.

ترکیه در ابتدا از پیوستن به ائتلاف تحت امر امریکا برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش خودداری نموده بود.

امریکا و متحدان عربی آن از جمله عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن بدون اجازه دمشق با دستور سازمان ملل حمله به مواضع داعش در خاک سوریه را آغاز کرده‌اند.

این حملات هوایی در ادامه عملیات نظامی تحت امر امریکا علیه مواضع داعش در عراق صورت گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اعلام تغییر موضع آنکارا نشان داد این کشور موضع شدیدتری در قبال داعش اتخاذ کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *