آل الشیخ: بازی های المپیک بدعت کافرانه است و ورزشکاران آن تکفیری هستند

shaikhآل الشیخ، رئیس کمیته علمای ارشد سعودی در یک خطابه که در وبسایت خود آن را منتشر کرده بود، مشارکت عربستان سعودی در بازی های المپیک را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مفتی اعظم سعودی گفت که باید مراقب نقشه های لیبرال ها برای غوطه ور کردن جوانان در گرداب های فاسد اخلاقی باشیم. او افزود که بازی های المپیک یک بدعت کافرانه است که همه باید از آن بپرهیزند تا وجهه اسلامی عربستان در جهان حفظ شود.

وی اضافه کرد که باید از ارسال جوانان به کشورهایی که در آن اسباب فسق و فجور مهیا است اجتناب بورزیم چرا که باعث لرزش ایمان آنها شده و در نهایت منجر به اختلاط دختران و پسران می گردد و حرمت های الهی را لکه دار میکند.

رئیس کمیته علمای ارش عربستان همچنین انتصاب شاهزاده زن سعودی یعنی ریما بنت بندر بن سلطان به عنوان معاون زنان شورای عالی ورزش عربستان را محکوم کرده و گفت “لیبرال ها همه مناصب مرتبط با جوانان را در اختیار گرفته اند و این باعث نگرانی زیادی شده است. او همچنین اضافه کرد که باید “آن فاسد لیبرال را از جایگاهی که به او داده شده برکنار کنند چرا که باعث لکه دار شدن چهره اسلام واقعی می گردد.

این اظهارات از طرف مفتی اعظم عربستان سعودی می تواند به عنوان بهانه ای برای گروه های افراطی برای انجام عملیات تروریستی و کارهای خرابکارانه تلقی گردد.

گفتنی است که عربستان سعودی با چهار ورزشکار زن در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل شرکت کرده. امری که باعث شده تا بلوای بزرگی میان علمای دینی و جبهه اسلامی از یک طرف و جبهه مخالف یا همان لیبرال ها از طرف دیگر بشود.

Author

About Author