آلمان : ما قادر به حفاظت ازشرکت های تجاری ما در مقابل تحریم های آمریکا نیستیم

هایکو ماس با اشاره به دشوار شدن روند مذاکرات با ایران پس از خروج آمریکا از توافق برجام اظهار داشت که محافظت از شرکت های آلمانی در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران سخت است.

هایکو ماس وزیرخارجه آلمان صبح امروز یکشنبه ۲۳ ثور اعلام کرد که مواظبت از شرکت های آلمانی در مقابل تحریم آمریکا پس از خروج این کشور از توافق برجام علیه ایران کار دشوراریست.

ماس درمصاحبه با روزنامه بیلد آلمانی گفت کشور ما سعی دارد تا کمپنی‌های خود را تقویت کند که تجارت با ایران را ادامه دهند اما تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران کار ما را سخت تر کرده است.

به نوشته رویترز او تصریح کرد ما هیچ راهکار برای ریسک پذیری مبنی بر  حفظ شرکت های ما در مقابل تحریم های آمریکا نمیبینیم.

از سوی دیگر وزیر خارجه ایران برای مذاکرات روی چگونگی ادامه توافق برجام و تجارت با اتحادیه اروپا به آلمان و چند کشور دیگر سفر کرده است که بحث های پیرامون این موضوع در جریان این سفر انجام خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به این موضوع که اروپا میخواهد از پایبند بودن ایران در توافق برجام مطمین شود علاوه کرد که ایران بدون شک میخواهد مذاکره کند زیرا انگیزه های اقتصادی در میان است اما این موضوع بعد از تصمیم آمریکا علیه این کشور سهل نخواهد بود.

این مقام آلمانی با تاکید حرف های آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیگر سران  کشورهای اروپایی که تن دادن ایران به توافق جامع تر بود گفت که این توافق باید شامل نقش مشکل آفرین ایران در منطقه نیز باشد .

این گفته های وزیر خارجه آلمان در حالی مطرح میشود که وزیر خارجه ایران امروز یکشنبه در سفر به منظور پیدانمود راهکار مناسب وهمچنان مذاکرات با کشور های عضو دربرجام وارد پکن شد و در جریان این سفر با سران اتحادیه اروپا دیدار و پیرامون حفظ منافع تجاری ایران با اروپا نیز بحث وگفتگو خواهد کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *