آلمان: جهان به سوی یکجانبه گرایی میرود

صدر اعظم آلمان طی نشستی در سخنرانی روز گذشته در برلین ضمن نگرانی از تضعیف همکاری های چند جانبه در سطح بین الملل افزود که این امر موجب میشود تا احتمال تکرار فجایع نظامی و تجاری قرن گذشته میلادی افزایش یابد.

انگلا مرکل طی نشستی در برلین به روز دوشنبه ۷ جوزا با اشاره به دولت آمریکا علاوه کرد توافق ها نهاد ها در معرض نابودی قرار دارند و این موضوع قابل نگرانی است زیرا  نظام منظم جهان امروز نتیجه درسی های است که از جنگ های جهانی گذشته حاصل  شده است.

او تصریح کرد نسل های که شاهد جنگ جهانی دوم بودند به تدریج رو به اتمام است و آنها درس های آموخته اند که بر مبنای آن باید برای برقراری صلح و دوستی تلاش کرد و از دشمنی با یکدیگر باید دوری گزید.

مرکل با اشاره بر اختلافات تجاری میان آنها و آمریکا علاوه کرد آلمان مایل است مذاکرات تجاری خود با آمریکا را ادامه دهد اما نه به زور و جبر.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش تا کنون توافق های زیادی بین الملل را نقض  و نهادها را تضعیف کرده که شامل لغو توافقنامه آب و هوایی پاریس، خروجش از توافق هسته ای ایران و کاهش بودجه ای نهادها وابسته به سازمان ملل میشود.

درهمین حال چند ماه قبل تعارفه های سنگین برای واردات فولاد و واردات آلمونیم به آمریکا در نظر گرفته بود که اتحادیه اروپا تا ابتدای ماه جون از این طرح مستثنا است پس از این تعرفه ها شامل حال آنها نیز خواهد شد

قابل ذکر است که کشورهای اروپایی در پاسخ به این اقدام رئیس جمهور آمریکا اقدامات تلافی جویانه ای را روی دست گرفته اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *