آغاز تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان

تمرینات مشترک نظامی آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان امروز دوشنبه برای رهگیری موشکی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تمرین نظامی مشترک آمریکا ،‌ کوریای جنوبی و جاپان در بحبوحه گمانه زنی هایی آغاز شده است مبنی بر اینکه کوریای شمالی ممکن است به زودی یک فروند موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی آزمایش کند.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد این تمرین نظامی دو روزه در آبهای نزدیک شبه جزیره کوریا و جاپان برگزار می شود و نخستین همکاری نظامی میان آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان از زمان اقدام کوریای شمالی به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما «هواسونگ ۱۵» به شمار می رود. این آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی اواخر نوامبر انجام شد.

در این تمرین نظامی مشترک ناوشکن « سئوآئه ریو سئونگ ریونگ» کوریای جنوبی و همچنین ناوشکن های «استتم» و «دکاتور» آمریکا و همچنین کشتی جنگی « چوکای» جاپان مشارکت دارند.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی در بیانیه خود اعلام کرد در این تمرین نظامی مشترک عملیات شناسایی و رهگیری هرگونه موشک بالستیک که از سوی کوریای شمالی شلیک شود به صورت شبیه سازی رایانه ای انجام خواهد شد.

این سومین تمرین ضد موشکی آمریکا ، کوریای جنوبی و جاپان از زمانی به شمار می رود که کوریای شمالی ششمین و قوی ترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *