آغاز انتخابات فیلیپین با ۷ کشته

illustration-photo-showsانتخابات فلیپین صبح امروز دوشنبه به کشته شدن هفت شهروند این کشور آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا، ‘جاناتان دل روزاریو’ فرمانده پولیس مانیل پایتخت فیلیپین روز دوشنبه گفت که ساعاتی پیش از طلوع آفتاب مردان مسلح ناشناس در شهر ‘روزاریو’ با گشودن آتش بر روی یک موتر جیپ و دو موترسایکل این حادثه را رقم زند.

‘کاویته’ یکی از ولایت ‌های فیلیپین و بخشی از جزیرهٔ لوزون است.

به نوشته تارنمای ‘فیل استار’، وی انگیزه این حملات را تاکنون ناشناخته عنوان کرد و گفت با توجه به اینکه این منطقه از مناطق نگران کننده معرفی شده بود، نیروهای نظارتی خشونت های انتخاباتی این ولایت را تحت نظر دارند.

نیروهای نظارتی که به منظور تامین امنیت انتخابات فیلیپین تشکیل شده، پیش از این اعلام کرده بودند از ابتدای کارزار انتخاباتی سال جاری تاکنون ۱۵ مورد مرگ گزارش شده و خشونت های بسیار زیاد دیگری نیز رخ داده که ارتباطی به انتخابات نداشته است.

پیش از کشته شدن این ۷ نفر، ‘آرماندو سبالوس’ نامزد شهرداری شهر ‘لانتاپیان’ واقع در ۸۴۰ کیلومتری مانیل نیز روز شنبه هفته جاری هدف گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

پولیس فیلیپین هفته گذشته برخی از نقاط مختلف این کشور را به دلیل جدی بودن رقابت سیاسی جزو ‘مناطق نگران کننده’ معرفی کرد.

ولایت ‘میندانائو’ در جنوب فیلیپین و مناطق دیگری شامل ‘ماسباته’، ‘لانائو دل سور’، ‘نگروس اورینتال’، ‘پانگاسینان’ و ‘وسترن سامار’ از جمله مناطقی هستند که مقامات امنیتی فیلیپین با توجه به تجربیات سال های گذشته آنها جزو مناطق مستعد خشونت های انتخاباتی معرفی کردند.

Author

About Author