۳۵۰۰ داعشی هنوز در موصل هستند

/

روزنامه سان در گزارشی اعلام کرد که علی رغم تلاش دولت عراق برای کشتن و بیرون راندن داعشی ها، هنوز ۳۵۰۰ نفر از آنها در موصل هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه “The Sun” انگلستان تخمین زده است، تعداد اعضای گروه تروریستی داعش که در شهر موصل عراق باقی مانده اند، به ۳۵۰۰ نفر می رسد، این روزنامه نوشته است؛ نیروهای نظامی عراقی توانسته اند، هزار تروریست را از روز شروع عملیات آزادی موصل بکشند.

گزارشگر این روزنامه درباره عملیات آزادسازی در شهر موصل اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند ۱۰۰۰ نفر از اعضاء گروه داعش را در ۹ هفته از شروع عملیات موصل بکشند.

خبرنگار این روزنامه افزود : ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی عراق و پیشمرگه توانستند یک چهارم از این شهر را آزاد کنند و مسئولان عراق مطمئن هستند که عملیات در مسیر درست خود می باشد.

وی افزود: “تقریبا ۳۵۰۰ نفر از اعضاء داعش، هنوز در شهر موصل باقی مانده اند، شهر موصل دومین شهر عراق (از لحاظ بزرگی) و مهم ترین شهر برای داعش پس از شهر رقه سوریه محسوب می شود.

لازم به ذکر است که نخست وزیر عراق “حیدر العبادی” در روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که در نبرد باز پس گیری شهر موصل از نیروهای دولت مرکزی عراق، ارتش و پولیس با کمک و پشتیبانی از نیروهای حشدالشعبی در کنار نیروهای پیشمرگه شرکت کردند.

در روزهای اخیر این نیروها توانستد چندین قریه و مناطق اطراف شهر موصل را از کنترل داعش خارج کنند و همچنین توانستند از سمت شرق موصل وارد شهر شوند و بیشترین قسمت های مناطق ساحلی غربی و مناطق گسترده از شهر تلعفر را آزاد کنند.

فرمانده نیروهای ضد تروریسم، جنرال عبد الغنی الاسدی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که آغاز عملیات دوم برای بازگرداندن سمت غربی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش شروع شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *