کمپاین زنان عربستان برای ازدواج با اتباع غیر سعودی

شماری از زنان عربستان در اقدامی عجیب کمپاینی را راه اندازی کرده اند که خواستار تحریم ازدواج با مردان کشورشان شده و خواستار ازدواج با مردان غیر عربستانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از افکارنیوز، کاربران عربستانی با ایجاد هشتگی تحت عنوان #سعودیات_نرید_الزواج_بأجنبی (ما زنان عربستان خواستار ازدواج با مردان غیرعربستانی هستیم) در شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک به انتقاد از محدودیت های قانونی در این زمینه پرداخته اند. این هشتگ با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه و به طور گسترده ای منتشر شده و شمار زیادی از کاربران به آن پاسخ مثبت گفته اند.

کاربران مذکور از محدودیت های قانونی و عادات قبیله ای بر سر ازدواج زنان عربستانی با مردان تبعه سایر کشور به شدت انتقاد کردند.

در این هشتگ، کاربران به تبادل نظر درباره موضوع پرداختند و برخی از آنها تعامل مردان عربستانی با زنان را خشک و گاهی تحقیرآمیز دانستند و اظهار داشتند مردان سایر کشورهای عربی با زنان به روش متمدن و مبتنی بر مشارکت و نه سلطه طلبی تعامل می کنند.

مخالفان این کمپاین در این باره معتقدند که مردان غیر عربستانی با ازدواج با زنان تبعه این کشور در پی دستیابی به اموال آنها و ثروتمند شدن هستند و در این باره از ۱۷ شرط تعیین شده توسط دولت عربستان برای دادن اذن ازدواج شهروندان مرد و زن این کشور با اتباع سایر کشورها دفاع کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *