وارد شدن تلفات سنگین به طالبان در کندز

AC63AFDB-455D-41A6-BE3C-58C42F446537_cx0_cy13_cw0_mw1024_s_n_r1رئیس جمهور غنی می گوید که نیروهای هوایی و زمینی افغانستان، تلفات سنگین به طالبان در ولایت کندز وارد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز (سه شنبه ۷ میزان) با بیان مطلب ذکر شده، اظهار داشت که دشمن از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده کرده است.

به گفته وی، دولت افغانستان یک دولت مسوول بوده و باید از جان و مال مردم در درگیریها حفاظت کند که به تمام نیروهای امنیتی دستور داده شده است تا به زندگی افراد ملکی توجه کنند.

غنی اظهار داشت که دیروز به کندز حمله شده و شماری از تاسیسات دولتی از سوی طالبان اشغال شد و امروز قوای امنیتی پیشرفت کرده و یک قسمت تاسیسات را دوباره گرفته اند.

رئیس جمهور افزود که قوای کمکی به کندز رسیده و نیروهای امنیتی تحت یک هماهنگی خوب عملیات کندز را پیش می برند و تلفات سنگین نیز تاحال به مخالفان وارد شده است.

وی همچنین اظهار داشت که امسال یک سال خطرناک و مشکل برای نیروهای امنیتی بوده؛ اما قوای امنیتی توانستند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

غنی بار دیگر به تحمیل شدن جنگ بالای افغانستان تاکید کرده و اظهار داشت :«این جنگ بر ما تحمیل شده؛ اما ما در این جنگ پیروز و موفق می شویم؛ پس از هر سختی، سهولت است.»

به گفته رئیس جمهور، با وحدت کامل و با اتکا بر قانون اساسی به یک صلح پایدار خواهیم رسید.

این گفته ها در حالی بیان می شوند که بخشهایی از شهر کندز تا هنوز (ساعت ۳ بعدازظهر) تحت تصرف طالبان قرار دارد.

Author

About Author