هشدار دیده ‌بان حقوق بشر درباره اعدام ۲ زندانی در بحرین

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر با اشاره به اعدام سه جوان در بحرین، درباره اعدام دو زندانی دیگر در آینده نزدیک هشدار داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعدام سه جوان بحرینی در تاریخ ۱۵ جنوری، نگرانی درباره موافقت «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با اعدام “محمد رمضان” و “حسین موسی” را بیشتر کرده است.

این دو نفر به اتهام دست داشتن در انفجار فبروری ۲۰۱۴ که به کشته شدن یک نیروی پولیس منجر شد، در زندان به سر می‌برند.

پایگاه مرآه البحرین گزارش داد که بر اساس تحقیقات انجام شده، محکومیت رمضان و موسی با استناد به اعترافات آنها بوده است که بعدها این اعترافات را تکذیب کردند.

“جو استورک” معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده‌بان حقوق بشر گفت که بحرین تحت هیچ شرایطی نباید دو جوان دیگر را اعدام کند به خصوص اینکه ادله نشان می‌دهد اعترافات آنها تحت شکنجه بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلیل اصلی محکومیت رمضان و موسی به دلیل اعترافات آنها بوده است اما وکلای آنها از دادگاه خواستند این اعترافات را به دلیل آنکه زیر شکنجه گرفته شده، رد کند اما دادگاه این درخواست را نپذیرفت و رأی به اعدام این دو جوان داد.

دولت بحرین یکشنبه گذشته بدون اعتنا به خواسته جامعه جهانی و مردم بحرین سه جوان معارض به نام‌های سامی مشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع را اعدام کرد.

این افراد متهم به مشارکت در عملیاتی انفجاری در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ ۳ مارس ۲۱۰۴ بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه پلیس شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *