هشدار جدی ارتش مصر به معترضین مخالف دولت

ارتش مصر نسبت به هر گونه تجمع  امروز سه شنبه، هشدار داده است و این نهاد با پخش اعلامیه هایی توسط هلی کوپتر به مردم این کشور برای تظاهرات حمایتی از “محمد مرسی” به معترضین تذکر داده است

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با این حال حامیان رئیس جمهور برکنار شده شب  گذشته با حضور در خیابان های مصر از مردم این کشور خواستند که امروز سه شنبه تظاهرات میلیونی را ترتیب دهند.

این افراد طی بیانیه ای اعلام نمودندبه خیابان ها و میادین شهر بروید تا آزادی، حیثیت و خون شهدایتان را که به وسیله کودتای نظامی از بین رفته است، بازگردانید.

اعترا ضات اخوان المسلمین و حامیان مرسی پس از قتل عام بیش از ۷۰ تن در روز صبح شنبه ۲۷ جولای، شدت گرفت.

در این راستا گروهی از سازمان های غیر دولتی مصر روز دوشنبه خواستار استعفای “محمد ابراهیم” وزیر کشور فعلی مصر، به دلیل جنایت ذکر شده گشتند. آن ها اعلام داشتند  وزیر کشور باید پاسخگوی اقداماتش در سرکوب و خونریزی مردم باشد.

کشور مصر از تاریخ سوم جولای و متعاقب با برکناری رئیس جمهور یاد شده، شاهد دو دستگی در حامیان ارتش و طرفداران مرسی بود. این درگیری ها تا کنون منجر به کشته شدن حداقل صدها تن گشته است.

انقلاب مردم مصر که از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، تا کنون ادامه داشته، افراد و گروه های داخلی و خارجی زیادی سعی در منحرف نمودن آن داشته اند. باید منتظر بود و دید که در پایان چه گروهی هستند که انقلاب مردمی را به نفع خود مصادره خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *