ناتوانی وزارت دفاع اسرائیل در کنترل انتفاضه سوم

موشه-یعلون-وزیر-جنگ-اسرائیل

“موشه یعلون” با تاکید بر عدم توان وزارت دفاع اسرائیل درکنترل انتفاضه سوم اعلام کرد که نیازی به وارد شدن اسرائیل در طرح سپر دفاعی۲ نیست و همین اعتراضات خیابانی در کرانه باختری حکومت ما را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری “تل آویوتایمز” به نقل از خبرگزاری “آرتوص شوا” موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت:ما چندین گام را برداشته ایم، اولین گام، افزودن نیروی کمکی و تجهیزات برای سربازانی که مشغول انجام اقدامات دفاعی از قبیل بازرسی وسایل نقلیه در جاده های اصلی روستاهای فلسطینی بودند به گونه ای که اکنون، هیچ وسیله نقلیه ای بدون بازرسی وارد جاده های منتهی به مناطق اسرائیلی‌نشین نخواهد شد.

اما متاسفانه باز هم اقدامات و اعتراضات ایشان تمامی ندارد و ما از مقابله با آنها عاجز هستیم.

یعلون در ادامه همانند نتانیاهو تأکید کرد که نیروهای امنیتی باید از تمام ابزارهای خشونت ‌آمیز در این راه استفاده کنند وافزود: شنیده ام که برخی عقیده دارند، بهتر است عملیات سپر دفاعی۲ (Defensive Shield 2) را در کرانه باختری به اجرا بگذاریم، اما پس از عملیات سپر دفاعی، به بی‌فایده بودن آن را در این برهه زمانی پی بردیم.

حملات معترضین، اصولاً به صورت انفرادی انجام می پذیرد وبه همین سبب ما هر شب مجبوریم تا عملیات متقابل اجرا کنیم.

یعلون همچنین گفت: سرانجامِ، موج این اعتراضات نه تنها در این مکان، بلکه در کرانه باختری و سراسر خاک اسرائیل، نامعلوم است.

Author

About Author