ملاقات پنهانی وزرای کشور رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان فلسطین

سیلوان+شالومسیلوان شالوم وزیر داخله رژیم اسرائیل و مسئول مذاکرات با گروه های فلسطینی بصورت پنهانی با همتای فلسطینی خود ، در اردن برای رفع موانع موجود در مذاکرات صلح ملاقات نموده است.

گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ملاقات در پی توافق نتانیاهو با محمود عباس در تماس تلفنی انجام شده است. گفتگوی تلفنی محمود عباس و نتانیاهو، پس از یک سال صورت گرفت. که گفته می شود یکی از مقام های ارشد اتحادیه اروپا واسطه برقراری تماس تلفنی مذکور و آغاز مذاکرات پنهانی بوده است .

همچنین قرار بود این مذاکرات در بروکسل انجام شود که با درخواست طرف فلسطینی به اردن منتقل شده است.

در همین رابطه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، در ملاقات با ملک سلمان درخواست نمود این کشور نقشی سازنده و اجرایی در گفتگوی صلح میان رژیم اسرائیل و مقامات فلسطینی داشته باشد. از سوی دیگر کمسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا ، مبادرت به تشکیل “گروه حامی بین المللی” برای حمایت از تداوم گفتگوهای میان رژیم اسرائیل و فلسطین نموده است .

در همین زمینه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان طی تماس تلفنی با محمود عباس خواستار رفع موانع در مذاکرات صلح شده و محمود عباس در این تماس رسما اعلام کرد : ما نیز همانند شما خواهان خاتمه این انتفاضه هستیم.

این در حالی است که اهالی کرانه باختری کاملا خود جوش با انتفاضه چاقو بحران جدی برای اسرائیل غاصب ایجاد کردند و روز به روز به ادامه انتفاضه امیدوارتر شده و با روحیه قوی تر به مبارزه خود ادامه می دهند در حالی که محمود عباس و آل سعود تمام تلاش خود را صرف خاموش کردن انتفاضه کرده و حماس نیز به واسطه نگرانی در شکست مذاکرات صلح و خط سازش با این روند همراهی عملی دارد.

Author

About Author