مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک سازی های اسرائیل

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست بروکسل تاکید کرد که این اتحادیه مخالف شهرک سازی های رژیم اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، “نیکولای ملادنف” نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه نیز روز دوشنبه خاطر نشان کرد: ساخت این شهرک ها، در تعارض با حقوق بین الملل است.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا و سازمان ملل از ادامه شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل در اراضی فلسطینیان در حالی است که پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) روز دوشنبه لایحه جنجالی قانونی شمردن شهرکسازی‌ها در کرانه باختری رود اردن را تصویب کرد، لایحه‌ای که مسیر را برای ادامه ساخت‌ وسازهای غیرقانونی این رژیم در این کرانه هموار می‌کند.

رژیم اسرائیل با حمایت ترامپ، و با وجود صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر توقف این شهرک سازی ها هر روز طرح های جدید را برای ساخت و گسترش این شهرک ها به تصویب میرسانند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده بود.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی و همچنین پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علاوه بر حمایت های همیشگی و همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل وعد داد که سفارت امریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *