عمار حکیم خواستار گفتگوی کشورهای اسلامی شد

رئیس ائتلاف ملی عراق رهبران کشورهای اسلامی را برای بررسی منافع مردمشان به گفتگو با یکدیگر دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در سخنرانی که در کنفرانس شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد داشت، از رهبران کشورهای اسلامی خواست تا با یکدیگر بخاطر  بررسی منافع مردمشان بجای مناقشه گفتگو کنند.

وی در این مراسم گفت: متاسفانه که صداهای ترویج کینه، دشمنی، اختلافات طایفه‌ای و نژادپرستی بلند تر از صدای راستگویان و نجات دهندگانی است که اسلام قلب‌هایشان را از محبت و زیبایی پر کرده است.

حکیم در ادامه گفت: اسلام مدرنیته، ادراک و انسانیت را با خود آورد و امروز ما به شدت به گفت‌وگو با یکدیگر نیاز داریم تا اسلام را با افکار، رفتار و روش‌های خود زندگی کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق در ادامه خطاب به رهبران کشورهای اسلامی گفت: اکنون زمان تعیین محدوده‌ها و تقسیم منافع و حوزه فعالیت است. هرچه قدر هم که جنگ و درگیری‌ها میان کشورهای اسلامی ادامه یابد، در نهایت پشت میز مذاکرات خواهند نشست. گفت‌وگو میان افراد شجاعی که به فکر منافع مردم‌شان و صد سال آینده خود هستند، نه فقط برای این دور از مذاکرات سودآور است بلکه گفت‌وگوی دو انسان مسلمان با یکدیگر، صبح جدیدی را آغاز می‌کند که امید میرود این تاریکی را از یاد ببرد.

امروز (شنبه) کنفرانس شورای عالی بیداری اسلامی با حضور مسئولان عراقی و نمایندگان ۲۲ کشور اسلامی از جمله علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد آغاز شد.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در سخنرانی که در این کنفرانس داشت، کشورهای همسایه عراق را به برگزاری نشستی با حضور ترکیه ایران، عربستان و دیگر کشورهای همسایه دعوت کرد و گفت: ما در کنار اتحادیه پارلمان‌های کشورهای اسلامی آماده پیشرفت جامعه در حل مشکلات و تحول در روابط با کشورهای همسایه خود هستیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *