عربستان نتانیاهو را به ریاض دعوت میکند

یکی از وزیران رژیم اسرائیل اعلام کرد که عربستان سعودی بزودی از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم به صورت رسمی دعوت خواهد کرد تا به این کشور سفر کند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت، «ایوب قرا»، وزیر توسعه «النقب و الجلیل» که از اعضای حزب «لیکود» رژیم اسرائیل است، گفت، دعوت عربستان از نتانیاهو بنا بر هماهنگی به عمل آمده بین خاندان حاکم این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت خواهد گرفت.

قرا که از اقلیت «دروزها» در اسرائیل است، بر این باور است که روابط تل آویو و ریاض «خوب» بوده و آنچه این دو را با هم جمع کرده است، «ترس آن‌ها از جملات جمهوری اسلامی ایران است.»

به گفته وی، علاوه بر این نگرانی و ترس، همکاری مشترک بین ریاض و تل آویو برای جلوگیری از آنچه که وی آن را گسترش نفوذ و اقدامات تحریک آمیز ایران می‌دانند، باعث شده است، عربستان و اسرائیل با همدیگر نزدیک شود.

ایوب قرا در گفت‌وگو با شبکه یک تلوزیون رژیم صهیونیستی، بر این نکته نیز تأکید کرده است که مسئله فلسطین برای عرب‌های میانه رو دیگر اهمیتی ندارد و سیاست کنونی این رژیم به دنبال آن است که یک نشست بین‌المللی با مشارکت کشورهای سُنی عربی میانه رو برگزار کند.

این مقام صهیونیست اظهار داشت که هدف راهبردی سیاست خارجی رژیم صهیونیستی بستن پیمان‌های صلح با این کشورهاست تا بعد از آن، با خیال راحت به سراغ مسئله فلسطین برود.

قرا مدعی شد که دیگر آرمان فلسطین در اولویت این کشورهای عربی میانه‌رو جایگاهی ندارد.

در همین ارتباط، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا طی پژوهشی مفصل اعلام کرده است که همکاری اسرائیل و عربستان و برخی کشورهای عربی، به ویژه کشورهای عربی خلیج فارس در سطح اطلاعات و تکنولوژی به دور از رسانه‌ها شاهد پیشرفت زیادی بوده است.

بلومبرگ مدعی شده بود این همکاری به دلیل تهدیدهای مشترک از طرف ایران و گروه‌های افراطی در منطقه است.

این خبرگزاری آمریکایی، به عنوان مثال به شرکت وابسته به «شموئیل بار»، عضو سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (۶۲ ساله) اشاره می‌کند که به مقامات عربستان سعودی در راستای کشف تهدیدات احتمالی کمک می‌کند.

بار به بلومبرگ گفته است که وی در زمینه یافتن و تعقیب گروه‌های تروریستی مانند القاعده و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) متخصص است و اطلاعات خود را به پولیس اسرائیل، گارد ساحل، سرویس اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آمریکا می‌فروشد.

وی گفته است از این راه پول خوبی به دست آورده و مشهور شده است، حتی یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان به وی ایمیلی فرستاده و خواستار ملاقات با او شده است.

شموئیل بار می‌گوید:‌ در پاسخ به وی گفتم که من اسرائیلی هستم ولی آن‌ها (عربستانی‌ها) گفتند که این مسئله برای آن‌ها اهمیتی ندارد.»

به گفته بار، عربستانی‌ها از وی خواسته‌اند که به آن‌ها در خنثی کردن تهدیدات تروریستی کمک کند و تکنولوژی‌ای که توسعه داده، قادر است روزانه ۴ میلیون حساب کاربری را در توئیتر و فیس‌بوک زیر نظر بگیرد و عربستان این فناوری را از او خریده است.

این مقام سابق سرویس جاسوسی اسرائیل گفته است، فعالیت‌های خود با عربستان را توسعه داده و هم اکنون با خانواده حاکم عربستان تحقیقاتی در خصوص جهت دهی به افکار عمومی این کشور شروع کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که برای مخفی کردن این موضوع به همراه چندین وکیل، تلاش دارد که یک شرکت جدیدی تأسیس کرده و اسم اسرائیل را از آن حذف کند تا اسم مشکلی برای فعالیت شرکت وی در عربستان ایجاد نکند.

بر اساس جنایی رژیم صهیونیستی پادشاهی عربستان را دشمن اسرائیل نمی‌داند و می‌توان با همه کشورهای عربی به جز سوریه، لبنان و عراق و همچنین ایران همکاری داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *