داعش برای کشتن کودکان بازیچه های آنها را بمب گذاری میکند

عروسک داعش

گروه تروریستی داعش در موصل شیوه جدیدی را برای کشتن کودکان اختیار کرده است که با این طرح بتواند به کشتار افراد بیگناه بی افزاید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه آبزرور در گزارشی با عنوان ” بمبهای شیطانی داعش برای متوقف کردن عملیات موصل” نوشت: یک عروسک خرس نزدیک دیوار گذاشته شده است، و مواد منفجره ای که باید داخل عروسک جاسازی شود، در کنارش دیده می شود. این عروسک برای بزرگسالان جذابیت آنچنانی ندارد اما کودکان با دیدن آن به شوق آمده و حتمی بسویش میروند تا آنرا بردارند.

“اِما گراهام هریسن” در این گزارش به نقل از “نوزاد کامل حسن” یکی از نیروهای مهندسی پیشمرگه می نویسد: چرا داعش از اشیائی مانند عروسک خرس یا خرگوش استفاده میکند؟ چون می داند که نیروهای پیشمرگه به این اشیاء نزدیک نمی شود و فقط کودکان جذب آن می شوند.

حسن افزود: نیروهای ما تاکنون ۵۰ تُن مواد منفجره را در مناطقی که تحت تصرف داعش بود، خنثی کرده اند.

آبزرور در ادامه گزارش خود می نویسد: حسن نمونه هایی از اشیائی را که داعش بمب گذاری میکند، پیش خود نگه داشته است، و به نیروهایش نحوۀ خنثی کردن آن را آموزش می دهد.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد: هم اکنون که دست عناصر داعش از کشتن مردم کوتاه شده است، با بمب گذاری اشیائی همچون عروسک و اسباب بازی ها، درپی ایجاد رعب و وحشت و کشتن مردم عادی هستند.

آبزرور نوشت: عروسک ، فندک و ساعت مچی که در گوشه ای انداخته شده باشد ، می تواند بمبی خطرناک باشد، و جان رهگذران را بگیرد یا آنان را معلول کند. حتی شلنگ آب یا لباس های روی هم انداخته نیز می تواند حاوی بمب باشد و نزدیک شدن به این اشیاء نیز مساوی با مرگ یا معلولیت است.

هارسن در پایان گزارش خود نوشت: داعش از هر محل و شیئی برای بمب گذاری استفاده می کند، و به همین دلیل بسیاری از افرادی که منازل خود را در موصل ترک کردند، از بازگشت به خانه های خود ترس دارند زیرا می ترسند با رفتن به خانه های خود با بمب های داعش برخورد کنند و جان خود را از دست دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *