خدمات صحی در یمن کاملا متوقف شده است

یک مقام مسئول در وزارت صحت عامه یمن در این باره گفت: در حال حاضر خدمات صحی در ولایت های عدن، لحج، صعده، تعز ، حجه، الضالع، ابین، البیضاء،

403806_img650x420_img650x420_cropیک مقام مسئول در وزارت صحت عامه یمن در این باره گفت: در حال حاضر خدمات صحی در ولایت های عدن، لحج، صعده، تعز ، حجه، الضالع، ابین، البیضاء، شبوه، مارب و الجوف متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی، دلیل توقف خدمات صحی و درمانی در این ولایت ها را کمبود لوازم صحی، دارویی و خروج اغلب اعضای کادر صحی، فنی و پرستاران خارجی از یمن بیان کرد.

وی تاکید کرد بر اینکه این ولایتها به لحاظ صحی منطقه جنگ زده محسوب می شود، از همه سازمانها و نهادهای بشردوستاته بین المللی خواست هر چه سریعتر برای نجات جان میلیون ها یمنی اقدام کنند.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل برای ورود کمک های فوری انسانی و صحی، تاکنون کمکی دریافت نشده است؛ حتی در ارتباط با ورود کمک هایی ارسالی از ایران که در جیبوتی متوقف شد نیز تعلل و کارشکنی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در هیچ یک از شفاخانه های کشور اعم از خصوصی و عمومی، بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد و شفاخانه ها مملو از مریضان و مجروحان است.

وی ادامه داد: با توجه به نبود تخت مراقبت های ویژه در شفاخانه ها، دو روز پیش پنج نفر داخل آمبولانس جان باختند.

این مقام یمنی افزود: از آنجا که داکتران خارجی کشور را ترک کرده اند، بخش مراقبت های ویژه شفاخانه ها در حال حاضر از کمبود کادر صحی رنج می برند.

وی یادآورشد که هزاران مریض مبتلا به مرض های مزمن در معرض مرگ قرار دارند و هر روز تعدادی از آنها می میرند.

این وقایع در حالی رخ داده که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این مدت بارها آتش بس مشخص شده از سوی سازمان ملل را نقض کرده و با بمباران مناطق مختلف مسکونی یمن، مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیده است.

عربستان در سکوت مجامع جهالی و حقوق بشری با زیرپاگذاشتن قوانین و مقررات بین المللی، همچنان به کشتار مردم مظلوم یمن و حمله به تاسیسات و مراکز غیرنظامی از جمله شفاخانه ها ادامه می دهد.

Author

About Author